Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Az ír fapados légitársaság öt év után visszatér az eszéki repültérre, így egyszerűbb és sokkal olcsóbb lesz onnan repülni, mint Budapestről.

Az eszéki repülőtér mindössze 110 km-re van Pécstől, s mivel a határtól már autópálya vezet a horvát városig, az út kevesebb mint másfél órát vesz igénybe. Ferihegy 220 km, optimális esetben 2,5 órás az út – ha éppen nincs dugó az MO-ás körgyűrűn.

Az eszéki reptéren a parkolás ingyenes, Ferihegyen egy nap 4500 forinttól indul.

A visszatérésről Alicja Wójcik Gołębiowska, a Ryanair közép-kelet-európai és balti igazgatója beszélt a horvát sajtónak. A járat szezonális, azaz csak nyáron közlekedik, hétfőnként az esti, péntekenként a délutáni órákban.

Már megkezdték a jegyértékesítést a június másodikán a Londontól északra fekvő Stansted repülőtérre induló járatokra, amelyek hétfőn és pénteken fognak közlekedni. A árak egyelőre sokkal megfizethetőbbek, mint a Budapestről induló járatoké, egy útra már 12 ezer forinttól találhatunk jegyet.

A légitársaság 2014-től már repült az Eszék-London útvonalon, három év után, 2017 márciusában saját döntése alapján megszüntette a járatot, pedig 189 férőhelyes gépeken az eszéki útvonalon 95 százalékos volt a kihasználtság. A cég azért hagyta el a repteret, mert az eszéki repülőtér megszüntette a fenntartásukhoz nyújtott pénzügyi támogatást. A légitársaság feltétele akkor az volt, hogy a Ryanair weboldalán a reptér fizesse ki az Eszék-London járatok reklámjait.

Pécs is szóba került – de a szocialisták megfúrták

Az nem derül ki a közleményből, hogy pécsi utasokra is számít-e a légitársaság. Erről korábban szó volt, de a szocialista városvezetés nem támogatta a tervet.

A Ryanair 2009-ben baranyai politikusokkal, polgármesterekkel, turizmussal foglakozó szakemberekkel, valamint a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa menedzsmentközpontjának a munkatársaival egyeztetett. A Ryanair akkor sajtónyilvános találkozót kért és arra is számított, azonban a szocialista városvezetés az újságírók elől eltitkolta a találkozót!

Az ír cég azt szerette volna, hogy Eszéken keresztül szállíthasson utasokat Pécsre, Harkányba, Siklósra – ez a terv akkor kudarcba fulladt

Marozsi László, aki 2009-ben a Ryanair közép-kelet-európai és balti országokért felelős marketingvezetője volt, akkor nyilatkozott is:

“Úgy érzem, mintha Eszék-Frankfurt járatunk indulását szándékosan el akarnák titkolni, holott az elsősorban a baranyaiak és a pécsiek számára jelentené a legközelebbi felszállóhelyet Nyugat-Európába. Az általam kezdeményezett megbeszélésen azt mondták, ha eljön az ideje, tájékoztatják a sajtót, de a hír bejelentését ebben zavaros pécsi politikai helyzetben nem erőltetnék”.

A Ryanairrel való együttműködés szükségtelenségét Tóth Bertalan MSZP-s alpolgármester, országgyűlési képviselő akkor azzal magyarázta, hogy a városnak csak hátrányt jelentene a Ryanair és rajta keresztül az eszéki repülőtér támogatása.

– Ez megnehezítené az 1500 méteres kifutópályával rendelkező Pécs-Pogány repülőtér közeljövőben esedékes értékesítését és a kifutópályája 600 méterrel való meghosszabbítást – mondta a politikus.

Egy korábbi felszállás Eszékről