Címlap Baranya László: ember...

László: emberség és türelem vett körül, amikor beoltottak

Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Budán László Péter 64 éves pécsi lakos, krónikus tüdőbetegségben szenved, így amint lehetett jelentkezett a koronavírus elleni oltásra. Eleinte voltak kétségei, ám a regisztrációt követően viszonylag hamar sorra került. Pécsett a Rét utcai oltóközpontba kellett mennie, ahol beoltották. 

Nem félt egyik vakcinától sem

László a kezdetektől fogva várta, hogy oltást kapjon, sosem kételkedett az oltóanyagok hatékonyságában. A betegségéből fakadóan viszont egyedül a Pfizer/BioNTech vakcináját kaphatta meg.

Jött a telefon: megvan az időpont

– El sem tudtam képzelni, hogy mit takar az oltópont, azaz a Rét utca 2. Az is kérdés volt számomra, hogy melyik épületbe kell majd bemennem, hova parkoljak. Telefonon kértem segítséget.

A férfi, aki felvette a telefont olyan mély empátiával és segítőkészséggel igazított útba, hogy hirtelen el sem akartam hinni.

– mesélte első benyomásait László.

Mindenki nagyon kedves volt

„A hozzáállásuk, a türelmük és az emberségük, ahogyan kezeltek ott engem és a többi pácienst, teljesen megdöbbentett. Számítottam rá, hogy sokan leszünk. Viszont nagyon látszott, hogy profin volt megszervezve az egész oltás menete. „

A bejáratnál öt adminisztratív pult várta az oltandó személyeket, Lászlót egy katona fogadta ott. Ezt követően a recepcióhoz irányították, ahol további információk és utasítások mellett megkapta a „csomagját”, ami a második oltáshoz fog kelleni az egészségügyi szakembereknek.

Az újabb adategyeztetést követően elmondták neki, hogy melyik oltóponthoz kell mennie az épületen belül. Ott helyet foglalt, ahol ötpercenként hívták be az embereket, majd megkapták az oltást.

– Én is sorra kerültem, ahol várt engem egy fiatal doktornő és az asszisztense. Megint adatokat egyeztettünk, feltették a számukra fontos kérdéseiket (allergia, egyéb betegség), de még azt is, hogy melyik karomba szeretném kapni az oltást. Szinte mosolyogtam. Látszott az, hogy próbálják oldani az emberekben lévő feszültséget (már ha van) és nagyon is jól ment nekik – mondta el kedélyesen László.

Ezt követően a kinti folyosón hátrébb kellett mennie Lászlónak, ahol újabb orvosok ügyeltek rá és a többi páciensre. Itt 15 percet kellett várniuk. Ez elővigyázatosság az egészségügy részéről, ugyanis ezen időintervallum alatt kaphatnak a „betegek” allergiás rohamot. Mindenkinél külön mérik az időt és folyamatosan figyelik őket, ha baj következne be.

Profin kezeli az egészségügy

Az egészségügyi szakemberek végig higgadtan és profin kezelték az oltás menetét. Nem volt kapkodás vagy kifogás, időhúzás – minden nagyon flottul ment. László számára nagyon jó élmény volt ezt átélni. Nem is arról van szó, hogy végre megkapta a vakcinát, hanem inkább arról, hogy az egészségügy mennyire emberségesen és felkészülten vezette le az oltás menetét. Maga László bő fél órát töltött el a helyszínen.

„Kifejezetten pozitív élmény volt ez számomra és furán hangozhat, de tényleg annak éltem meg”

Kiemelt képünk illusztráció!*