Címlap Gazdaság Látótávolságo...
Cikkünk frissítése óta eltelt 10 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Az illetékes hatóság jóváhagyta a magyar tulajdonban lévő terminál rakpartosítását, így Magyarország egy lépéssel közelebb került a trieszti kikötői tervek megvalósításához, amit a tervek szerint ugyanakkor csak 2026-tól vehetik használatba a magyar vállalatok – írja a Napi.hu az AdriaPorts információi alapján.

Meg is kezdődött már a pályázati munkák elbírálása, így a közeljövőben eldőlhet, kit bízhatnak meg a munkálatok elvégzésével. A nyertes pályázó feladata, hogy hajózhatóvá tegye a csatornát, amihez kotrásra lesz szükség. Ezen kívül pedig a munkálatok első fázisába tartozik a közúthálózathoz való csatlakozás megoldása is. Mindez várhatóan 45 millió euróba kerül majd.

Mint ismert, a magyar kormány 2021 januárjára tudta megszerezni a trieszti kikötő terminálját, bár már 2019-ben 11,2 milliárd forintnyi eurót pumpált a trieszti kikötőfejlesztést megvalósító cégbe, az Adria Port Zrt.-be.

A lap szerint bár több évet áldozott a magyar kabinet arra, hogy megszerezze a trieszti kikötő ezt a bizonyos részét, hosszú idő, mire alkalmassá válhat arra a célra, amelyre szánják. A terminált korábban az Aquila olajfeldolgozó cég használta, finomítóként és szénhidrogén-kezelésre, az elmúlt években azonban elhagyatottá, afféle rozsdaövezetté vált.

(Fotó: napi.hu)