Címlap Közlekedés Begurult a Fé...

Begurult a Fény Szili Pécsre!

Cikkünk frissítése óta eltelt 1 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A mozdonyt egy 3500 LED-ből álló, 350 méter hosszú fényfüzér díszíti.  Az ünnepi időszak alatt – a győri vonalon kívül – az ország szinte minden villamosított fővonalán találkozhatnak majd vele az utasok – közölte a MÁV karácsony előtt. A fotókat köszönjük Györkő Zsombornak.

Idén újra kigördült a karácsonyi fényekbe öltöztetett V43-as

Fotó: Györkő Zsombor

Az ünnepi időszak alatt az ország szinte minden villamosított fővonalán látható lesz a feldíszített mozdony. December 25-én Pécsett járt este a Fény Szili.

A Sziliről: A villamosítás terjedésével szükségessé vált egy nagysorozatú villamosmozdony építése. 1960-ban egy szilícium-egyenirányítós (erről kapta az elnevezést) mozdony licencét megvásárolva indult el a Szilik azóta is tartó pályafutása.

Az első hét mozdonyt a németországi Essenben gyártották, de a V43 1008 pályaszámú mozdony már Magyarországon, Budapesten készült. A mozdonyok villamos részét a Ganz Villamossági Művek, járműszerkezeti részeit a Ganz–MÁVAG gyártotta. 1963 és 1982 között közel 400 mozdonyt állítottak üzembe. Az idők során több felújításon és átalakításon estek át, így jöttek létre a 2000-es Papagáj és a 3000-es Cirmos Szilik. 

Fotó: Györkő Zsombor

Aki még utazna karácsonyi hangulatú vonaton

A téli szünetben mindennap várja utasait a Gyermekvasút, ahol két feldíszített vasúti kocsi gondoskodik az ünnepi hangulatról. Közülük az egyik külső világítást is kapott, így igazi fénykocsiként fut a síneken. Az egyedi díszítésű karácsonyi kocsik a téli szünet végéig mindennap közlekednek: általában a menetrendben meghirdetett hagyományos személyvonatokban lehet ezekkel a hangulatos járművekkel utazni, melyek óránként indulnak a végállomásokról. A MÁV-START elindította a Fényvonatot a Balatonfenyvesi kisvasúton is. A különleges fényekben pompázó járművekkel január 3-ig lehet utazni mindkét vonalon.

Fotó: MÁV

Forrás: MÁV, Györkő Zsombor