Nagy meglepetésre a korábban Pécsre villanybuszokat szállító Omnibus Hungária és a BYD is távol maradt a Tüke Busz Zrt. három darab elektromos csuklós autóbusz beszerzésére irányuló tenderétől, s mivel csak egyetlen egy ajánlat futott be az eljárásban, az ajánlatkérő végül érvénytelennek minősítette a közbeszerzést – számol be a MagyarBuszInfo.
A lap szerint a Tüke Busz Zrt. 2020 közepe óta összesen már 18 darab elektromos autóbuszt állított forgalomba a baranyai megyeszékhely útjain; 10 darab BYD eBus-t még 2020-közepén IKOP-támogatásból, 8 darab Mercedes-Benz eCitarót pedig tavaly év elején a Zöld Busz Program részeként. A társaság májusban egy újabb „zöld buszos” támogatás elnyerésének reményében 3 elektromos csuklós beszerzését indította el, de sem a támogatásra benyújtott pályázat, sem pedig a buszok beszerzésére irányuló közbeszerzés nem járt sikerrel.
A beszerzéstől ráadásul a neves gyártók mellett a pécsi eCitarókat és BYD eBusokat szállító Omnibus Hungária, valamint a BYD (amelynek csuklós B18-as demóbuszát épp a napokban lehetett kipróbálni a városban) is távol maradtak.
A közbeszerzési felhívásra érkezett egyetlen ajánlatot a buszbeszerzések terén eddig ismeretlen szereplőnek számító szegedi Ganz Tram Járműipari Kft. nyújtotta be, ám a pályázatot nem vonták elbírálás alá. A cég, amelynek tulajdonosa Dózsa Gábor, a Szegedi Közlekedési Kft. volt ügyvezetője, korábban egy BKK-s elektromos midibusz-tenderen ugyan a Solarisszal konzorciumban már megmérette magát, viszont a pécsi villanybusz-tender kapcsán a vállalkozás által megajánlott csuklós modell típusáról további részleteket nem tudni.
(via magyarbusz.info)