Két újabb autópálya-szakasszal bővül májustól a 5/C európai korridor. A 702 km hosszú, Budapest és az Adriai-tenger között húzódó közlekedési folyosón két szakasz készült el. A magyar szakasz csak akkor kap értelmet, ha elkészül a horvát határ és Pélmonostor közötti rész, ami jövő nyárra várható. Halad az építkezés, de még hat évet kell várni, hogy Pécsről végig autópályán utazzunk a tengerpartig, Plocéig.
A Bóly és Ivándárda közötti 20 kilométeres szakasz fizikailag már elkészült, ezért egy részét gyorsan át is adják, várhatóan májusban. A Bóly-Villány szakasz egyelőre csak nevében tart Villányig, ugyanis a villányi bekötő út építése még el sem kezdődött, ezért az autópályának egyelőre a nagynyárádiak, a lippóiak és a bezedekiek örülhetnek. Az Építésügyi és Közlekedési Minisztérium közlése szerint az összekötő út építési engedélye és a kiviteli tervek megvannak, de kormánydöntés és forrás még nincs a kivitelezésre.
Mindössze csak ennyi a szépséghiba a történetben, a villányi lehajtótól még 20 kilométert kell autóznunk három falun, Lippón, Kislippón és Magyarbólyon keresztül, hogy megérkezzünk Villányba.
A villányi „leágazás” és a horvát határ közötti szakaszt akkor adják át, amikor a horvátok befejezik a Pélmonostor és a határ közötti részt, ami 2025 áprilisára várható. Az öt kilométeres szakaszon két felüljáró és három híd épül, egyik 325 méteres, ami a Karasicát és Magyarbóly-Pélmonostor vasutat íveli át.
Most még így végződik a horvát A5-ös autópálya Pélmonostornál, ahonnan a határ 5, Pécs 67 km.
Ez pedidig az M6-os vége a határnál
A másik 5/V szakaszt szintén május elején adják át Hercegovinában, Mosztartól délre. A 11 kilométeres rész különlegessége az a völgyhíd, ami a Neretván ível át és kínai-azerbajdzsáni összefogásban épült. A korridor Bosznia-Hercegovinában 320 kilométer hosszú, ebből 114,5 kilométer autópálya-szakasz készült el eddig. Bosznia-Hercegovinában jelenleg 61 kilométernyi autópálya épül, nyolc építkezésen. A bosnyákok azt ígérik, hogy 2026-ra teljes egészében elkészül a Szarajevó és a horvát határ közötti szakasz, 2030-pedig a Szarajevó tengerpart közötti rész, ahol megépül a világ kilencedik leghosszabb autópálya-alagútja is.