Már zajlik a próbaüzem és a műszaki átadás-átvételi eljárás az M6-os autópálya zárószakaszán. A beruházással teljessé válik az Adriai- és a Balti-tenger térsége közötti TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala – számolt be a Magyar Építők.
A szakportál szerint a Bóly és Ivándárda közötti 20 kilométer hosszú útszakasz nettó 88,6 milliárd forintból épül(t) meg.
A beruházás megvalósítása az utolsó szakaszba lépett. Boldizsár Gábor, a Duna Aszfalt Zrt. főépítésvezetője a Magyar Építőknek elmondta, még az ősz folyamán befejezték a hiányzó aszfaltburkolatok, földútcsatlakozások, üzemi lehajtók megépítését. A csomópontoknál összezárták a vadvédőkerítéseket.
Elkészült valamennyi forgalomtechnikai eszköz (burkolatijelek, jelzőtáblák, szalagkorlát, fényvédőháló) és a közlekedés biztonságát szolgáló TSM állomás (Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer) parkolóinak és járdáinak térkövezése is. Boldizsár Gábor hozzátette, hamarosan lezárul a kivitelezéssel érintett területek rekultivációja is.
Megkezdődött a műszaki átadás-átvételi eljárás, amelynek lezárása után kezdeményezi a megrendelő, Építési és Közlekedésügyi Minisztérium (ÉKM) a forgalomba helyezési és üzemeltetési engedélyezési eljárásokat az illetékes hatóságoknál. Az engedélyezési folyamat lezárása után, az engedélyek birtokában adható majd át a forgalomnak az M6-os autópálya zárószakasza.
Teljessé válik az Adria- és a Balti-tenger közötti útkapcsolat magyar szakasza
Az M6-os autópálya országhatárig történő meghosszabbításával a Duna menti- és a mohácsi térség közlekedési infrastruktúrája is javul. Továbbá a fejlesztés lehetővé teszi az Észak- és Dél-Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors kiszolgálását is. Az M6-os zárószakaszának átadása után ugyanis teljessé válik az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti közúti kapcsolatot biztosító TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala.
(Forrás, fotók: Magyar Építők)