Pécsi filmesek viszik el Amerikába a magyar Toszkánát

//
Cikkünk frissítése óta eltelt 3 hét, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Összefogtak a szekszárdi borászok, és egy pályázat keretein belül úgy döntöttek betörnek az amerikai piacra. Ennek kapcsán keresték meg az egyik helyi stábot, hogy készítsenek dokumentumfilmeket, reklám- és rövid kisfilmeket a helyi borvidék értékeiről és mibenlétéről. Erről a projektről beszélt nekünk Fiszter Ferenc, az egyik rendező.

Szekszárdi bor menni Amerika

Huszonkét részből álló sorozat készül a szekszárdi borvidékről. A célközönség Amerika. A filmeket pedig egy pécsi cég gyártja.

A helyi bort szeretnék népszerűsíteni

Mindennek középpontjában az oltalom alatt álló védett eredet megjelölésű borok állnak. Összesen hat borászat szerepel majd, akik a vidéki élet szépségeiről is beszélnek.

– Nagyon megfogott a forgatás alatt a helyi borászok összefogása. Itt szinte mindenki a másik barátja és közösen, összefogva haladnak előre, nem egymást lenyomva. Ez szerintem ritka itthon – mondta el Fiszter Ferenc, a Filming in Pécstől.

A hely történetének és kultúrájának bemutatását rengeteg borász, történész és helyi lakos segíti.

A sorozattal két év alatt készülnek el

Az amerikai reklámszabályozás miatt nem buzdíthatjuk csak úgy az embereket, hogy igyanak bort. Sőt, nem is mutathatjuk azt, hogy valaki beleiszik a borba. Ez kihívások elé állít minket, de kreatív szempontból remek löketet ad nekünk

– mondta Ferenc.

A vetítés

Egyelőre nem tudni pontosan, hogy mikor fognak ezek a filmek debütálni Amerikában.

A tervek szerint az amerikai vásárokon, expókon, és helyi tévékben szerepelnek majd a szekszárdi borászok magyar nyelven, angol felirattal és angol nyelven egyaránt.

Előző sztori

32 év után könnyes szemekkel tért vissza István-aknára Laci bácsi

Következő sztori

Megérte? Laposföld-díjat kapott a vírustagadó Gődény György

Pécs Aktuál rádió
PécsFM rádió
I Love Pécs rádió
Rádió 1