Címlap Egyetem 3,5 milliárdo...

3,5 milliárdos modernizációs projekt ért véget a PTE-n

Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A Pécsi Tudományegyetem (PTE) hallgatói létszámának megtartását, képzési szerkezetének bővítését és modernizálását, valamint nemzetköziesítését is szolgálta egy most záruló, több mint 3,4 milliárd forintos oktatás- és intézményfejlesztési program – közölték a baranyai felsőoktatási intézmény vezetői hétfői sajtótájékoztatójukon.

Csökkent a hallgatók lemorzsolódása

Miseta Attila, a PTE rektora szerint a 3,42 milliárd forintos, 2017 óta zajló projekt eredményeként jelentősen csökkent a hallgatók lemorzsolódása. Sikerült az orvosi és a közgazdaságtudományi karon kívül más intézményegységekben is növelni a külföldi hallgatók számát és arányát, míg több, korábban külföldre távozott magyar vagy más nemzetiségű oktatót a PTE-re csábítani.

Decsi István, a PTE kancellárja kiemelte: az egyetem most záruló és hasonló programjai hozzájárulnak az egész térség gazdasági fejlődéséhez. Kitért arra, hogy a programba mintegy háromezer egyetemi polgárt vontak be, nyolcszáz hallgató kapott ösztöndíjat és számos vállalattal vált erősebbé a PTE kapcsolata. Mint mondta, a projekt eredménye, hogy a műszaki és informatikai területen sikerült megerősíteni a női hallgatók arányát hat százalékponttal.

A „Fokozatváltás a felsőoktatásban” című minisztériumi koncepcióval összhangban indított program eredményeként mind a hallgatók, mind az oktatók emelkedő teljesítménnyel képesek reagálni a munkaerő-piaci kihívásokra és a nemzetközi versenyre is.

Számos fejlesztés valósult meg

A program a hátrányos helyzetű hallgatók segítésével támogatta a hallgatói létszám megtartását, segítségével megvalósult a PTE képzési szerkezetének bővítése, modernizálása, digitalizálása a gazdasági igények figyelembevételével.

Kiemelt figyelmet kapott a program keretében a női hallgatók és hátrányos helyzetű csoportok hozzáférésének javítása a matematikai, természettudományos, műszaki, vagy informatikai területeken, míg a közgazdaságtudományi karon a gazdaságtudományi képzési portfóliót tervezték újra korszerű képzési programok és modern eszközpark kialakításával.

Mindezek mellett jelentős fejlesztések valósultak meg a pedagógusképzésben a digitalizáció, innováció, környezettudatosság és társadalmi felzárkóztatás terén is.