Exkluzív forrásokból úgy értesült a Pécs Aktuál, hogy hosszas tárgyalások után szerdán megszületett a bérmegállapodás a Tüke Busznál. Eszerint
- a pilóták 20%-os
- a cég más munkakörben dolgozó munkavállalói pedig 14%-os
béremelést kapnak, mégpedig visszamenőleg, január elsejétől.
Komoly gesztus ez, és hatékony segítség is a munkavállalók felé, különösen úgy, hogy a céget igen súlyosan érintik az energiaválság nyomán fellépő drasztikus üzemanyagdíjak. Ez éves szinten több százmillió forintos plusz terhet jelent ugyanis, amit a cégnek ki kell tudnia gazdálkodni.
Egyelőre nem értük el a cég vezetését és a szakszervezetek vezetőit, de amint sikerül, és nyilatkoznak, jövünk a további részletekkel.
UPDATE: A Független Dolgozók Szakszervezete is kommentálta a béremelést. Hofekker Ferenc, az FDSZ pécsi vezetője szerint ez a megállapodás tisztességes, a dolgozók érdekeit szolgálja.
– A pótlékokkal és az évi nettó negyedmilliós Cafeteria kerettel együtt összességében elmondható, hogy egy jelentősebb lépés a dolgozók megtartására és az új munkaerő toborzására, de a piaci feltételekkel nehéz versenyezni. Tudomásul kell venni, hogy az utánképzés a buszvezető foglalkozásban nem volt megfelelő mértékű, ezért elfogytak a sofőrök nálunk is, Európában is. Reméljük, hogy ez a megállapodás pozitívan befolyásolja majd a létszámot, ami a járatkimaradások csökkenését fogja eredményezni – reagált Hofekker Ferenc.
Bruttó 1800 forintra nőtt ezzel a pilóták alap óradíja,
ezzel elégedettek vagyunk – közölte Raposa Gábor.
A kisebbik szakszervezet vezetője szerint a Volánnál 18,5%-os emelés volt időközben, tehát arra a kérdésre még nem tudott válaszolni, hogy ez a mostani béremelés megállítja-e a pilóták elvándorlását a Tüke Busztól, vagy átmennek a magasabb bér miatt a helyközi járatokat bonyolító céghez, ez idővel derül majd ki.
Idén többen is elérik a nyugdíjkorhatárt a cégnél, ez is probléma lehet – magyarázta Raposa, de elképzelhetőnek tartja, hogy aki mostanában nyugdíjba menne, az maradni fog „még egy darabig” a fizetésemelés miatt.