Elgondolkodtató posztot tett közzé közösségi oldalán a rendőrség. A bejegyzésből kiderül, hogy nagyon sokszor tudakozónak használják a 112-es segélyhívó számot; sokszor teljesen felesleges és értelmetlen kérdésekkel zavarva az érdemi munkát.
„Még most sem tudjuk eldönteni, hogy sírjunk vagy nevessünk azon az eseten, amikor a 112 operátorának teszik fel ezt a kérdést. És hiába hangzik el a helyes válasz, hogy „kedd van” a betelefonáló ragaszkodik a meggyőződéséhez és közli a társával, hogy ‘Na ugye, hogy megmondtam, hogy szerda van!'” – kezdődik némi ironikus felhanggal a poszt.
Mint írják, elég sok hasonló betelefonálás érkezik a segélyhívószámra, ebben az évben július 31-ig 1 237 359 olyan hívás volt, amikor nem kellett riasztani rendőrt, mentőt, tűzoltót – ez a hívások 46,8 százaléka.
Ez a szomorú valóság: a 112 segélyhívót sokszor tudakozónak használják, holott a bajbajutottak megsegítésére lett létrehozva.
Arra kérünk, hívd fel a figyelmét az ismerőseidnek, oszd meg ezt a videót, így előbb vagy utóbb – de reméljük inkább előbb – mindenkiben tudatosulhat, hogy a 112-t akkor kell hívni, amikor baj van! Minden más esetben a 11800-as a tudakozót kell tárcsázni
– közölték.