Komoly bajban van a pécsi közösségi közlekedést működtető Tüke Busz, finanszírozási nehézségekkel küszködik. Az önkormányzat és a cégvezetés folyamatosan keresi azokat a lehetőségeket, ahol spórolni, illetve pénzhez jutni tud. Ennek számos módja van, például a „maszekolás„, de ilyen lehet
a jegy- és bérletárak emelése is, illetve azoknak a járatoknak a megszüntetése, amelyek indokolatlanok a nagyon kevés utas miatt, viszont rengeteg pénzbe kerülnek.
Illetve az ellenzék felvetette, hogy esetleg a menedzsment megemelt, néhol milliós fizetését is vissza lehetne esetleg húzni, ameddig nem rendeződik a cég anyagi helyzete; de ezt elvetették.
A Pécs Aktuál úgy tudja,
jelenleg vizsgálja az önkormányzat a jegy- és bérletárak emelésének opcióját, illetve azt is, hogy van-e értelme működtetni az éjszakai buszjáratokat.
Ez utóbbiakat ugyanis Péterffy Attila szerint „egy-két lézengő” használja csak. Tervben van a menetrend teljes felülvizsgálata is értesüléseink szerint, és elképzelhetők lesznek járatcsökkentések is – ez a közgyűlésen is szóba került egyébként.
A Tüke Busztól származó információink szerint az éjszakai járatok működtetése minimum 50 millió forintba kerül évente, teljes ráfizetés, és eddigi adataik alapján értelmetlen is, mert valóban rendkívül kevesen használják. A legtöbb nagyvárosban nincs is ilyen szolgáltatás, nem véletlenül.
Péterffy Attila így beszélt a Tüke Buszt érintő esetleges változásokról, ami elkerülhetetlennek látszik, ugyanis
4 milliárdos mínuszt („finanszírozási problémát”) kell kezelniük idén
– magyarázta a polgármester.
Lapunk úgy tudja, a nyári menetrenddel egyszerre, vagy azt követően jöhetnek majd a változások a közösségi közlekedésben.