Cikkünk frissítése óta eltelt 2 hét, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A népszerű navigációs alkalmazások közül még csak egy tudja, hogy csütörtöktől újabb szakasszal bővült az M6-os autópálya a Bólyi csomópont és Lippói lehajtó között. A Waze reagált a leggyorsabban, abban azonban téved, hogy az ivándárdai pihenőig járható az autópálya. 

Három térképalkalmazásban kerestük az új M6-os autópályaszakaszt, de csak egyben találtuk meg. A Waze már az átadás időpontja után nem sokkal megjelentette az új sztrádaszakaszt, igaz egy kicsit tévednek, ugyanis a térképük azt jelzi, hogy a lippói csomópont után is mehetünk az autópályán egészen az ivándárdai pihenőig, de ez sajnos még nem igaz. A Waze egyébként sok esetben jelzi az építés alatt álló utakat és a megtervezett autópálya-nyomvonalakat is.

A Google Maps és a Maps.me szerint még nem létezik az új út, legalább cikkük írásakor még nem jelent meg a térképen.

A most átadott útszakasz ebben az évben díjmentesen használható. Az érintett szakaszon 17 átvezetés – híd, vadátjáró – épült meg, a töltéshez 2,2 millió köbméter földet, az útépítéshez 124 ezer köbméter betont és 384 ezer köbméter aszfaltot használtak fel. Villány felé egy 9 kilométeres utat kell megépíteni, Mohácsra 2026-ra kétszer két sávos gyorsforgalmi út épül, ami 2028-ra elkészülő a mohácsi Duna-hidat is eléri, és ez az út közvetlen összeköttetést teremt majd az 51. számú főút és az M6-os autópálya közt is.

Az M6-os 2006-ban Dunaújvárosig, 2008-ban az M0-ás és az érdi tető között, 2010-ben Dunaújvárostól Bólyig épült meg, 2024-ben pedig elkészült a horvát határig tartó szakasz. Egy 600 méteres részen, a 57-es út csomópontja környékén augusztusig még dolgoznak, a pálya két oldalán lévő gyűjtő-elosztó sávok lehetővé teszik a napi használatot.