Egy még épülő szerbiai gyorsforgalmi út és az M6-os autópálya összekötése miatt van szükség a Mohácsnál 389 milliárd forintból épülő új Duna-hídra – közölte a Telex kérdésére Lázár János a szerdai közlekedésinfón. Ezzel szerinte jelentős teherforgalmat lehet az M6-os autópályára terelni, amivel komoly bevételre tesz szert a magyar állam.

Ehészen pontosan ezt mondta a miniszter:

Azt még 2023 végén jelentette be Lázár János, hogy körülbelül 300-320 milliárd forintból egy új, kétszer két sávos hidat építenek majd Mohácsnál.

Az új mohácsi Duna-híd és a hozzá kapcsolódó beruházások tervei – Forrás: Speciálterv

Ahogy a Telex is emlékeztet, a projektnek a tervek szerint három része van:

  • egy új híd a Dunán;
  • a híd összekötése egy kétszer két sávos úttal nyugati irányba az M6-os autópályáig;
  • illetve a híd összekötése egy kétszer egy sávos úttal keleti irányba az 51-es útig.

Ez utóbbi egy 19 kilométeres új utat jelent. A Dunán két ártéri hidat és egy mederhidat építenek, ezek összesen 756 méter hosszúak lesznek. A hídon a kétszer két sávos autóút mellett egy kerékpáros út vezet majd át.

Lázár János a lap kérdéséree részletesen megindokolta, miért van prioritása a mohácsi Duna-hídnak a többi hasonló projekthez képest. Szerinte

ez a híd köti majd össze egy most még épülő szerbiai gyorsforgalmi utat a magyar M6-os autópályával, amivel a Balkán kamionforgalmának egy részét majd az utóbbira lehet terelni.

Bár Lázár nem nevezte meg, a Vajdaság mosolya nevű gyorsforgalmi útról beszélt, ami a tervek szerint félkör alakban szeli majd át Szerbia északi részét. Az út Nagykikindánál indulna el a szerb-román határtól, majd Újvidéktől északra elhaladva északnyugatra kanyarodna, és Zombor után, Béregnél érné el a magyar határt.

Lázár úgy gondolja,

ha meglesz ez az összeköttetés, akkor a Balkán kamionforgalmának egy része a túlzsúfolt M5-ös autópálya és a horvát A3 autópálya helyett majd az M6-oson mehet Nyugat-Európába. Ez pedig szerinte komoly plusz adóbevételt jelent majd az államnak.

A magyar kormánynak tényleg égetően fontos lenne, hogy teherforgalmat tereljen az M6-os autópályára, így növelje a kamionok útdíjából szerzett bevételeit. Lázár János a Közlekedésinfón azt mondta: most az egész országban évente 600 milliárd forint bevétel származik ebből, a cél ennek a megduplázása.

(via Telex.hu)