Bzmot, vagyis B, mint másodosztály, z, mint kéttengelyes, mot, mint motorkocsi. A MÁV legismertebb járműve 1977 óta járja az országot. A magyar vasúti mellékvonali közlekedés fő járműtípusából összesen 207 darab volt. Az első példányt felújították, így eredeti festésével a MÁV retro flottáját erősíti Pécsen.
Az első két Bz motorkocsi 1977 decemberében érkezett a Pécsi Vontatási Főnökséghez. A csehszlovák motorkocsikat a korosodó ABmot szerelvények leváltására vásárolták, a következő évtizedben összesen 207 motorkocsi, 280 Bzx mellékkocsi és 100 BDzx jelű, poggyászteres mellékkocsi érkezett a Vagónka Tatra Studénkából. A Bézék az évtizedek alatt számos különféle átalakításon, több motorcserén is átestek. Így lett a Bzmot 001-ből Bzmot 231, amiről sok vasútbarát valószínűleg nem is tudta, hogy a Piroskák első példányát tisztelheti benne.
Az első 001-es Bézét idén tavasszal Dombóváron eredeti festéssel látták el, majd március közepén húzta át egy Gigant (V63) Pécsre, ahol a fűtőház munkatársai vették további kezelésbe.
Az elkészült Bzmot 001-es április végén futópróbán vett részt Pécs és Bükkösd között. Most már rendszeresen közlekedik. Éppen Barcsra indult amikor elkaptuk a pécsi állomáson.