Címlap Arc Gyerekkori ra...

Gyerekkori rajzolgatásból a nemzetközi játékiparig küzdötte fel magát a pécsi grafikus

Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Kepes Keve gyerekkorában két dolog iránt érdeklődött: a rajzolás és a videojáték. Akkor még nem is sejtette, hogy amit ő kedvenc időtöltésének hisz, arra a jövőben egy egész iparág fog épülni szerte a világon, nem beszélve arról, hogy pont ebben az iparágban fogja megtalálni a helyét. 

Pár videójáték, ceruza és rajzlap

Még gyerekkorában kezdődött Keve videójátékok iránti szeretete, ami mellett rengeteget rajzolt. Sosem járt rajziskolába vagy különböző oktatásokra, teljesen autodidakta módon tanult meg rajzolni. Az éveken át tartó gyakorlásnak, kitartásnak és önképzésnek köszönheti, hogy megvalósíthatta álmát: videójátékok fejlesztésén dolgozhat.

Közel 10 éve dolgozik komolyabban grafikusként – nem csupán hobbi szinten – és az elmúlt pár évben pedig sikerült egy nemzetközi játékfejlesztő csapatba bekerülnie, a Shotgun With Glitters-be.

„Ahhoz, hogy ténylegesen is játékokkal foglalkozzon az ember ma egy nehéz és rögös út. Sokáig egyszerűen nem térül meg a belefektetett munka. Szóval tényleg rengeteg kitartás kell hozzá”

– Manapság rengeteg lehetősége van az embernek tanulni. Mindenhez találni tutorialt, videót vagy valamilyen oktató anyagot az interneten és sok mindent elsajátíthat az ember – ehhez csupán rengeteg idő és kitartás kell – mondja Keve.

A hobbi grafikusból összetett játék dizájner

Kepes Keve jelenleg játék dizájnerként dolgozik a Shotgun With Glitters-nél, ami első hallomásra nem igen mond sokat a laikusoknak. Nem csupán a játék bizonyos elemeit, hanem karakterei és a játék környezetét is ő találja ki és rajzolja meg – emellett pedig illusztrációs feladatokat is végez.

Nem csupán a grafikai részekért felel, a játék mechanikájába is van beleszólása.

„A játék dizájn során a csapat össze szokott ülni és együtt kitaláljuk, hogy a karakterek hogyan nézzenek ki, milyen vonásaik legyenek.”

Ezeken a megbeszéléseken egyeztetett, majd papírra megalkotott karaktereket Keve tovább adja kollégáinak, akik 3D modellezéssel a videójátékba implementálják őket.

Az első játék

Keve lelkesen mesélte el nekünk, hogy a stúdió előző játéka, a Moss Destruction volt az első munkája. Amikor a csapathoz felvették még bőven fejlesztés alatt állt a játék. Mint friss játék dizájner, meg is kapta a lehetőséget, hogy levezényelhesse a játék felépítését.

„Én döntöttem el, hogyan működjön a játék, hogyan nézzenek ki az ellenfelek, miként épüljön fel a világ. Nagyon élveztem a munkát és jó tanuló projekt volt számomra is.”

Egyenesen előre

Keve örömtelien mesélte, hogy előző játékuk után egy újabb projekten, harmadik játékukon dolgoznak. A Padre univerzumban – korábbi játékaik – játszódó One Shell Straight to Hell címet viselő játékukat egy lengyel kiadó, a Feardemic fog piacra dobni.

„A korábbi játékainkhoz képest egy összetettebb, akció-lövöldéről van szó, ami sokkal mélyebb rendszerrel lesz megáldva. Sok új funkciót találtunk ki és meglepetések is lesznek benne a játékosok számára.”

Ami pedig a jövőt illeti Keve szeretne új fejlesztő csapatokat is kipróbálni majd. Gondolkozik néha nagyobb cégekben is, de jobb szereti a kisebb, a szakmában csak indie fejlesztőknek titulált csapatokat. Családiasabb és sokkal barátságosabb a környezet az ilyen helyeken és jobban ki is tud bontakozni – tette hozzá.

Mindezek mellett továbbra is nyitott a grafikai világ felé, rengeteg nyitott ajtó van, ahova még nem tekintett be. Nem beszélve arról, hogy szeretne komolyabban belekóstolni az animációk és a 3D modellezés világába – ugyanis elkezdett ezen a két szakterületen is gyakorolni.

Ha kíváncsi lennél Kepes Keve munkásságára és egyedi grafikai stílusára, azokat itt keresse.