Összefogtak a szekszárdi borászok, és egy pályázat keretein belül úgy döntöttek betörnek az amerikai piacra. Ennek kapcsán keresték meg az egyik helyi stábot, hogy készítsenek dokumentumfilmeket, reklám- és rövid kisfilmeket a helyi borvidék értékeiről és mibenlétéről. Erről a projektről beszélt nekünk Fiszter Ferenc, az egyik rendező.
Szekszárdi bor menni Amerika
Huszonkét részből álló sorozat készül a szekszárdi borvidékről. A célközönség Amerika. A filmeket pedig egy pécsi cég gyártja.
A helyi bort szeretnék népszerűsíteni
Mindennek középpontjában az oltalom alatt álló védett eredet megjelölésű borok állnak. Összesen hat borászat szerepel majd, akik a vidéki élet szépségeiről is beszélnek.
– Nagyon megfogott a forgatás alatt a helyi borászok összefogása. Itt szinte mindenki a másik barátja és közösen, összefogva haladnak előre, nem egymást lenyomva. Ez szerintem ritka itthon – mondta el Fiszter Ferenc, a Filming in Pécstől.
A hely történetének és kultúrájának bemutatását rengeteg borász, történész és helyi lakos segíti.
A sorozattal két év alatt készülnek el
A vetítés
Egyelőre nem tudni pontosan, hogy mikor fognak ezek a filmek debütálni Amerikában.
A tervek szerint az amerikai vásárokon, expókon, és helyi tévékben szerepelnek majd a szekszárdi borászok magyar nyelven, angol felirattal és angol nyelven egyaránt.