Volt, akinek a szélvédőjét is betörte a hétvégi brutális jégeső, másnak „csak” tele lett horpadással az autója. A karosszériásoknál már most sorba állnak a kuncsaftok: akinek volt cascója, annak fizet a biztosító, a többieknek saját zsebből kell állniuk a javítási költségeket.
Akit menet közben ért a jégverés, és volt rá lehetősége, gyorsan behúzódott egy fa alá – így kicsit kevesebbet kapott az égi áldásból. Nagyon sokan azonban kint parkoltak a ház előtt, az út mellett, ott pedig nem volt menekvés.
„Megköszönöm ezt az égi áldást. Rommá verte az autóm” – írta közösségi oldalán a korábbi futballkapus, Viszt Péter.
– Nekem az egész autómat végigverte a jég, gyakorlatilag gazdasági totálkáros lett – mesélte a Pécs Aktuál megkeresésére Viszt Péter. – Tele van hatalmas horpadásokkal, és ha ez nem lenne elég, a jég izomból beverte a hátsó szélvédőmet is. Hogy most mit csinálok? Miután nincs cascóm, semmit. Illetve saját zsebből vettem bontóban egy komplett csomagtartóajtót, így is olcsóbban megúsztam, mintha csak szélvédőt cseréltem volna. A puklikkal pedig együtt fogok élni.
Aki nem akar együtt élni az autót elcsúfító nyomokkal, és van cascója, az megúszhat egy jelentős kiadást. Akinek nincs, csak kötelezője, annak viszont mélyen a zsebébe kell nyúlnia.
– A kötelező ilyesmire nem fizet, az a másoknak okozott esetleges kárt téríti meg – mondta lapunknak egy biztosítási szakember. – Ilyen esetekben jön jól a Casco, ami állja a javítási költségek jó részét.
Akik ilyen helyzetben dörzsölik a kezüket, azok az autószerelők, karosszériások. Mondjuk eddig is tele voltak munkával, állítólag van olyan „szaki”, aki már most be van táblázva az év végéig.
– Mintegy hetvenen kerestek meg minket a szombati vihar óta, szinte folyamatosan cseng a telefon – mesélte egy pellérdi műhely tulajdonosa, akitől megkérdeztük, valóban „horror” összegbe kerül-e a javítás.
Állítólag egy horpadás egy tízezres…
– Ezt így nem lehet kiszámolni. Van ugyanis olyan sérülés, amit tíz perc alatt ki lehet javítani a pálcás módszerrel, egy másik puklinál meg mondjuk három órára van szükség. Miután a javítás óradíjas, az biztos, hogy nem olcsó a munka. Ehhez jön még az, hogy gyári fényezés esetén szinte biztosan meg lehet javítani a sérült felületet, de ha már volt fújva az autó, kérdéses, hogy meg lehet-e oldani.
Nem kell ahhoz meteorológusnak lenni, hogy tudjuk, hasonló viharokra egyre sűrűbben számíthatunk a jövőben, így elővigyázatosnak kell lennünk. Ha lehet, fedett helyen parkoljunk az autónkkal, bár a fás rész nem feltétlen a legjobb megoldás – volt, akinek pont a rászakadó ág tette most tönkre a járművét. A csomagtartóba bekészített pokróc sem sokat segít, az egyik ismerős hiába terítette le duplán a tetőt a szakadó jégeső láttán, a horpadásokat így sem kerülte el. Asztalokat, fémlemezeket pedig mégsem cipelhetünk mindig magunkkal…
Szóval: aki tudja, kerülje el a jégesőt!