Nem működik a sorompó Szabadszentkirálynál – Óvatosan vezessünk!

//
Cikkünk frissítése óta eltelt 1 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Nem az első alkalom, hogy a Szabadszentkirálynál található vasúti átkelő - sorompó és villogó berendezés - nem működik. Az alábbi képeket az egyik arra közlekedő készítette, amin tisztán látszik, hogy míg a vonat elhalad, addig a sorompó fent van és a lámpa sem világít. Ez az eset szeptember 24-én, 12: 32 perckor történt.

A Pécs Aktuál értesülései szerint az elmúlt hetekben már volt hasonló eset ezen a szakaszon. Akkor a hibát egy átvágott vezeték okozta, amit pár órán belül kijavítottak. Veszélyhelyzet és baleset nem volt.

A biztosítóberendezések, sorompók üzemzavarát az állomásokon érzékelik, arról a vonatok mozdonyvezetőit előírás szerint értesítik – tájékoztatta lapunkat a korábbi esetnél a MÁV.

Ekkortól a mozdonyvezetők a vonatokkal fokozott figyelemmel,

max. 15 km/h-ás sebességgel érkezhetnek az átjáróhoz,

hogy időben meg tudjanak állni.

A KRESZ és az előírások betartása mellett ilyen helyzetekben sem alakul ki vészhelyzet, illetve nem történhet baleset. A biztosítóberendezési szakértők a lehető leghamarabb elvégzik hibaelhárítást – írta a Pécs Aktuálnak elküldött közleményben a MÁV.

A vasúttársaság hozzátette: biztonsági okokból a biztosítóberendezési áramkör kialakítása olyan, hogy meghibásodás esetén üzemzavar állapotba kerül. Ez azt jelenti, hogy a közút felé nincs fényjelzés (a készülék sötét), – ahol van – a csukott állapotból a csapórúd is lassan (kb. 90 másodperc alatt) felnyílik, hogy a KRESZ betartása mellett a csapórudak kikerülése (szlalomozás) nélkül át lehessen haladni az átjárón akkor is, ha a fénysorompó meghibásodott, s ne okozzon tartós fennakadást a keresztező úton.

Az erre vonatkozó KRESZ szabályok

  • A  közúti közlekedés szabályai szerint a vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. Az átjáró megközelítésekor, illetve az áthaladás során eleget kell tenni a vasúti átjáró biztosítására szolgáló közúti jelzéseknek. A vasúti átjárón való áthaladásnál a KRESZ szabályai mindenkor érvényesek. Ha a fénysorompó jelzők sötétek, azaz egyik lámpa sem villog, akkor a sorompóberendezés nem működik, és a vonatkozó KRESZ előírások szerint kell eljárni: a sötét fénysorompójelző a közúton közlekedőket fokozott figyelemre készteti; a KRESZ szerint ez nem jelent szabad jelzést a közúti járművek részére.
  •   A KRESZ előírja, hogyha a fénysorompó piros jelzést mutat, az útátjárón nem szabad áthaladni. Csak akkor lehet elindulni a síneken keresztül, ha sorompó esetén a karok már teljesen felnyíltak és fehéren villog a lámpa.
  • A gépjárművezetőknek minden esetben meg kell győződniük arról, hogy nem tart vasúti jármű a sorompó felé, illetve biztosított a folyamatos áthaladás. Az átjáró előtt meg kell állni, ha bármely irányból vasúti jármű közeledik. Tilos az előzés a vasúti átjáróknál és közvetlenül előttük.
  • A fénysorompó formája egyezik az elsőbbséget szabályozó jelzőtábla csúcsán álló háromszög alakjával, ezzel is felhívva a figyelmet arra, hogy a közúton közlekedőnek elsőbbséget kell biztosítania a vonatok számára.
Előző sztori

FONTOS! “Mossanak fogat a gyerekek az óvodában!”

Következő sztori

Kiakadt és nyílt levelet írt Péterffynek az egyik támogatója