Két napja lázas vagyok, orrom folyik, még az ülés is nehezemre esik. A házból kilépni sem merek, a telefont is félve emelem meg. A háziorvost tárcsázom, aki kicsit több mint 2 perc alatt diagnosztizál - írja olvasónk, akinek levelét változtatás nélkül közöljük.
⁃ Jó napot!
⁃ Üdvödlöm, kidit bedeg vadok – próbálom artikuláltan, de nem megy.
⁃ Uh, orrhangja van.
⁃ Öh – nyögöm.
⁃ Sárgás vagy átlátszó, ami kijön az orrából?
⁃ Minden jön, de most sárga – válaszolom.
⁃ Ez bizony arcüreggyulladás, fel is írtam az antibiotikumot. A gyógyszertárban megkapja. Ha láza van, akkor algopirin és igyon sok folyadékot, meg c-vitamint is egyen – kaptam az itinert.
2 perc 15 másodperc!
Ennyi idő alatt simán diagnosztizálták a bakteriális fertőzésemet. Azért visszakérdeztem: dolgozni akkor mehetek? A válasz az volt, hogy inkább ne. Mert hát a láz, ugye az láz.
Na ja, a munkáltatóm is lázban égett.
– Vajon holnaptól az egész cég karanténba kerül? – kérdezte tőlem. Megnyugtattam, hogy csak arcüreggyulladás. Azt már csak halkan tettem hozzá, hogy ezt a ‘diagnózist’ egy telefonos vizsgálat után kaptam.
Nem, nem magam miatt aggódom. Mert én a 43 évemmel ezt túlélem. Meg elhiszem, hogy az egészségügy is leterhelt és szűrni kell az igazán beteg betegeket.
De, ha egy 70 éves kerül hasonló állapotba, akkor ugyanígy járnak el? Mindent telefonon?
Mi a webbeteg.hu-n ezt találtuk:
Nem áll fenn a COVID-gyanú, és nem szükséges a kórházi ellátás A háziorvos dönt a vizsgálat szükségességéről. Előfordulhat, hogy a háziorvos úgy ítéli meg, hogy nem szükséges a vizsgálat és telefonon tud tanácsot adni a betegnek, de előfordulhat az is, hogy egyezteti betegével a vizsgálat körülményeit. Fontos tudni, hogy a gyógyszerfelírás, orvosi vény kiállítása is történhet elektronikusan, így önmagában emiatt nem szükséges bemenni az orvosi rendelőbe.