/

Befejeződik a tervezés, épülhet az új Duna híd Mohácsnál

Cikkünk frissítése óta eltelt 1 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
Kezdés
/

Jövő év első felében lezárulhat a mohácsi négysávos, mintegy 800 méter hosszú Duna-híd tervezése, így másfél-két éven belül megkezdődhet a létesítmény kivitelezése.

Sajtótájékoztatón jelentettek be új részleteket az új mohácsi hídról a baranyai városban, miután múlt héten adták át a komáromi hidat és megjelent a sikeres közbeszerzés a paksi hídról. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter elmondta:

a híd a Dunát Mohácsnál keresztező és az ország nyugati, déli és keleti részén végigfutó M9-es autópálya-hálózat részét része lesz és úgy építik meg, hogy négysávos közlekedésre is alkalmas legyen.

Az 57-es út egy szakaszát is négysávosítják

Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházási vezérigazgató-helyettese a mohácsi híd tervezése kapcsán beszámolt arról, hogy

a híd megépítése együtt jár majd az 57-es út M6-M60-as autópálya csomópontjától az átkelőig történő négysávossá fejlesztésével, a másik oldalon a szakasz az 51-es főúthoz való csatlakozásával.

A csaknem 800 méter hosszú hídon lehetőséget biztosítanak majd a gyalogos és kerékpáros forgalomra is.

Sugaras autópályahálózata lesz az országnak

A létesítmény 1,3 milliárd forintból zajló előkészítése már folyik, ennek eredményeként rendelkezésre áll már a híd engedélyezési terve, hamarosan pedig a jogerős környezetvédelmi és építési engedélye is meglesz. A kivitelezés akár már másfél-két éven belül elrajtolhat a közbeszerzési eljárások sikerességének függvényében.

Elhangzott: az állam arra törekszik, hogy az autópályák hálózata sugarassá váljon. Ennek szellemében készült el a komáromi híd és ennek megfelelően tervezik a Soprontól Zalaegerszegen,  Kaposváron, Pécsen, Szegeden és  Békéscsabán át Nyíregyházáig vezető M9-es gyorsforgalmi utat, egyben a mohácsi Duna-hidat.

Ez a kapcsolat már nem Budapest tehermentesítése, hanem a fővárosközpontú hálózat oldása, a vidéki nagyvárosok összekötése lesz

– hangzott el.

(via Magyar Építők)

Előző sztori

Egyetemváros lehet Mohácsból?

Következő sztori

“Őszintén: nem a pénzügyi adósság a legnagyobb problémája Pécsnek”