A magyarok 124 milliárd forintot költöttek kilencféle égetett szeszes italra 2020 decembere és 2021 novembere között – írja érdekes cikkében az mfor.hu.
A lap összeállítása szerint a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe kilencféle égetett szeszes ital – gyomorkeserű, vodka, whisky, pálinka, likőr, vermut, rum, gin és brandy – forgalmát vizsgálta. Ezek összesített forgalma 2020. december és 2021. november között meghaladta a 124 milliárd forintot, amely 18 százalékos bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Az értékesített mennyiség 12 százalékkal nőtt, azaz közel 219 ezer hektoliter égetett szesz került a vásárlók kosarába.
A legnagyobb bevételt a gyomorkeserűk érték el – több mint 34 milliárd forintnyit –, a korábbi periódushoz képest ez 19 százalékos növekedést takar. A mennyiségi eladásuk is kétszámjegyű, azaz 13 százalék feletti emelkedést mutat, így az meghaladta az 52 ezer hektolitert. Továbbra is kedvelt tehát az gyomorkeserű-sör kombó, amelyet sokan a szocreál korszakhoz kötnek, igaz, akkor nem eredeti volt a receptje ennek a híres márkának.
Több mint 31 milliárd forintnyi értékben vettünk vodkát, amely ezzel a második legnagyobb forgalmat érte el a szeszes italok között. Értékben 15 százalékos, volument tekintve pedig 11 százalékos növekedést regisztrált a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe.
A legnagyobb erősödés a gin forgalmában volt tapasztalható, amely 53 százalékkal 4 milliárd forintra nőtt – mindez a főként a fiataloknak köszönhető, akik egyre többször fogyasztanak koktélként is az italból.
- viszkire több mint 18 és fél milliárd forintot,
- pálinkára több mint 14 milliárd forintot,
- likőrre több mint 9 és fél milliárd forintot,
- rumra több mint 4 és fél milliárd forintot,
- brandyre 5 és fél milliárd forintot,
- vermutra pedig nagyjából 2 milliárd forintot költöttek a magyarok.
Ugyanakkor fontos hangsúlyozni: ezek az adatok csak a kiskereskedelmi forgalmat tükrözik, ebben tehát a vendéglátás nincs benne, mint ahogy az otthoni pálinka- és likőrfőzés adatai sem.