Címlap Gazdaság Kiemelt státu...

Kiemelt státuszt kapott a bicsérdi ipari park: út- és vasútfejlesztés is beindul a község környékén az Universitas Ipari Park miatt

Cikkünk frissítése óta eltelt 2 hét, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Hamarosan felpöröghet Nyugat-Baranya gazdasága, és utol is érheti a térség az ország gazdagabb részeit.

A Magyar Közlönyben jelent meg, hogy

nemzetgazdasági szempontok miatt kiemelt jelentőségűvé nyilvánította Orbán Viktor a készülő bicsérdi ipari parkot, amelynek neve egyébként – ha pontosak az információink – „Universitas Ipari Park” lesz majd.

A kormányrendelet szövegéből kiderül az is, hogy gőzerővel folyik a park előkészítése, valamint, hogy akár 30 méter magas épületet, illetve akár 55 méter magas „toronyépítményt” is fel lehet majd húzni a területen, valamint munkásszállót is.

A Pécs Aktuál úgy tudja, hogy a kormány mindeközben különféle vizsgálatokat és előkészítő munkákat is elrendelt a különféle szaktárcák bevonásával a területen, és emellett az ipari park megközelíthetősége miatt úthálózatot is fejlesztenek a környéken, illetve vasutat is.

Pénz, paripa, fegyver

A térség országgyűlési képviselője, Nagy Csaba korábban azt mondta a beruházással kapcsolatban, hogy az ipari célterület ugyan Bicsérd mellett jön létre, de öt olyan járásnak – a Sellyei, a Szigetvári, a Sásdi, a Siklósi és a Szentlőrinci járásnak – is fontos, amelyekben az országos átlag feletti a munkanélküliségi ráta.

A RENDSZERVÁLTÁST KÖVETŐ IDŐSZAK LEGNAGYOBB GAZDASÁGI ELŐRELÉPÉSÉNEK KÜSZÖBÉN ÁLLUNK

– magyarázta.

Nagyjából 450-500 hektárról van szó a 6-os úttól délre, de a 6-os úttól északra további, jelenleg magántulajdonban lévő, hasonló célnak szánt terület is van. Nagy Csaba ez utóbbival kapcsolatban hozzátette: a TOP Plusz keretén belül vármegyei forrásokból további 110 hektárral még ki lehetne mindezt bővíteni.

Nagy Csaba

Baranya lemaradt, de most behozza a hátrányt

– A baranyai vármegyeszékhelyet, Pécset is magában foglaló Nagykanizsa-Kaposvár-Szekszárd által határolt területegységnek ugyanaz a problémája: gazdasági szempontból le van maradva az ország más területeihez képest. Ha innen közelítjük meg ezt a történetet, akkor látható, hogy létfontosságú döntések születtek meg az elmúlt pár évben. Kaposvárt az M7-es autópályához csatlakozó autóúttal bekötötték a gyorsforgalmi úthálózatba, megtörténik az M6-os meghosszabbítása a horvát határ felé, döntés született a mohácsi Duna-híd építéséről. Nagykanizsa és Kaposvár is ipari parkok fejlesztésében érdekelt, és most a Pécstől nyugatra tervezett ipari park megvalósítása felé fontos lépést történt – fejtette ki Nagy Csaba.

TELJESEN NYILVÁNVALÓ, HOGY NEM ENGEDÜNK OLYAN GYÁRAT FELHÚZNI, AMI A KÖRNYEZETÜNKRE VESZÉLYES LEHET, JÓMAGAM KÖRNYEZETVÉDELMI SZAKIRÁNYÚ MÉRNÖK VAGYOK. AZT GONDOLOM, HOGY OLYAN SZAKMAI ÉS TÁRSADALMI KONTROLL LESZ, AMI BIZTOSÍT MINDENKIT ARRÓL, HOGY ILYEN NEM TÖRTÉNHET MEG

– tette hozzá.