Címlap Gazdaság Új stratégiár...

Új stratégiára van szüksége Pécsnek, ha előre akar menni, nem hátra

Cikkünk frissítése óta eltelt 1 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Pécs vonzereje az elmúlt években sokat veszített korábbi nimbuszából – közölte a pécsi Fidesz frakcióvezetője. Csizmadia Péter közleménye szerint „Pécs az ország ötödik legnépesebb városaként továbbra is csak a turisztikai rangsor tizenhetedik helyén áll, amit csupán az elmúlt évtized sikeres hazai gazdasági teljesítménye miatt mindenhol növekvő idegenforgalmi számok szépítenek némiképp”.

Összességében mégis azt láthatjuk, hogy városunk lemaradt, nemcsak a hasonló méretű és adottságú, hanem a Pécstől kisebb és kulturális értelemben szerényebb örökséggel rendelkező településekhez képest egyaránt.

Ez a fájó tendencia megmutatkozik a belföldi turisták által itt töltött vendégéjszakák számában is, a külföldi vendégek látványos elmaradása azonban kifejezetten aggasztó mértéket ölt. Utóbbi vonatkozásában a nagyvárosok közül nemcsak Szeged, Miskolc, Debrecen, Nyíregyháza, Győr, Eger és Sopron, hanem Kecskemét és Székesfehérvár is megelőz bennünket – írta.

Csizmadia szerint „Pécs szinte az egyetlen olyan megyeszékhely az országban, amely megengedi magának, hogy nem finanszíroz olyan turisztikai céget, amely a város hazai és nemzetközi megjelenését erősítené. Az is látszik, hogy a Polgármesteri Hivatalban pótcselekvésként létrejött új városmarketing osztály nem képes betölteni a szerepét. Ez a turisztikai mutatóink lemaradásában is markánsan tükröződik. Nincsenek továbbá olyan jelentős, turisták tömegeit Pécsre vonzó turisztikai események sem – az egyetlen, négynapos Zsolnay Fényfesztivált leszámítva -, amelyek az év túlnyomó részében fenntartanák az érdeklődést városunk iránt”.

Mindebből következik, hogy e területen új stratégiára van szükség – írta: össze kell fognunk a környező, turisztikailag fontos pozíciót betöltő közeli településekkel, úgymint Mohács, Harkány, Siklós vagy Villány.

Pécset ugyanis nem lehet szigetként menedzselni. A Dél-Dunántúl településhálózatának központjaként nem engedhetjük meg magunknak, hogy bezárkózzunk, magunkra maradjunk és eközben elveszítsük a vendégekért folyó versenyt, miközben lépten nyomon azt hangoztatjuk, hogy Pécs nyitva

– tette hozzá.

„Amennyiben a pécsiek 2024-ben bizalmat szavaznak nekünk, vállaljuk, hogy az idegenforgalmi adóból származó bevételeket arra fogjuk fordítani, hogy a megye turisztikai tekintetben elkötelezett településeivel közösen egy olyan klasztert hozunk létre, amely egyrészt koordináltan ösztönzi a város népszerűsítését, másrészt pedig pénzügyi támogatást nyújt azoknak az induló helyi vállalkozásoknak, amelyek Pécset érintő turisztikai projektet kívánnak megvalósítani” – írta végezetül.