Címlap Hírek BEISMERTÉK: a...

BEISMERTÉK: akadozhat a buszközlekedés Pécsen, komoly bajban lesz a Tüke Busz őszre!

Cikkünk frissítése óta eltelt 4 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

2022 szeptemberétől, hogyha a város részéről nem történik egy egzakt, határozott és bátor döntés, akkor komoly gondok lesznek!”

Ezzel a kijelentő mondattal indította Bánkuti István azt a beszámolót a Városházán, aminek hivatalosan rögzített hanganyagát megszerezte a Pécs Aktuál, mégha igen kalandosan is. A Tüke Busz éppen visszahívás előtt álló vezetője kimondta a felvétel szerint, hogy

  • nagy bajban van a cég,
  • több járatkimaradás lesz
  • elöregedtek a pilóták, fiataloknak nem vonzó a munka
  • nincs elegendő számú sofőr
  • a túlórakereteket már szinte teljesen kimerítették,
  • az üzemanyagárak miatt óriási többletköltség hárul a cégre, díjakat kellene emelni ezért,
  • és csökkentett (“megvágott”) menetrend kellene egész évben, mert a mostanit nem bírják tartani.

Nagy a baj

Mindezek miatt Bánkuti aggódva hozzátette, már nyár van, és ha az önkormányzat nem hozza meg a szükséges döntéseket igen rövid időn belül, akkor

ősztől “nem tudnak kellő számban kiállni” és nem tudnak megfelelő szolgáltatást biztosítani a pécsieknek,

elsősorban a kevés sofőr miatt.

Bánkuti István hangsúlyozta azt is, ezeket a problémákat már sokszor jelezte korábban a városvezetésnek, szóban többször és írásban is, de mindeddig nem történt semmi!

– Folyamatosan jeleztem Ruzsa Csabának, a gazdsági alpolgármesternek, és a polgármesternek is.

Legutóbb májusban küldtem meg nekik azokat a javaslatokat, amiket szeretnénk. Tisztában vannak a helyzettel. A fő gond, és amiért mindenki tördeli a kezét, hogy az anyagi források nem állnak rendelkezésre,

tudomásom szerint – magyarázta a cégvezető.

KOMOLY GOND LESZ ŐSZTŐL – mondja Bánkuti István, a Tüke Busz Igazgatósági elnöke és vezérigazgatója (Fotó: Pécs Aktuál)

Díjemelés és csökkentett menetrend kellene

A cégvezető szerint “sajnos” Debrecen meg tudta emelni a sofőrök fizetését több mint 20%-al, de a Tüke Busznál ekkora emelésre nem volt lehetőség csak tíz és fél százalékosra, és idén már nem tudnak többet emelni a béreken. A cég hónapok óta keres, de nem talál új sofőröket, eközben fogynak a pilóták is, többen is nyugdíjba mennek ősztől. Rosszul állnak a túlóra-kerettel is, ezek jó részre is elfogy az év második felére, vagyis nem lehet tovább dolgoztatni majd a pilótákat.

Kijelentette azt is,

a jegy- és bérletárakat is meg kellene emelnie az önkormányzatnak,

mert bevételhez kell jutnia a Tüke Busznak; jelentősen – Bánkuti egymilliárdról beszélt – emelkedtek ugyanis a cég költségei az energiaárak miatt, a bevétel pedig ehhez képest nulla.

Szerinte jelentősen vágni kellene a menetrenden is, mert most nem gazdaságos, az éjszakai járatokat egyenesen meg kell szüntetni. A csúcsidőt igyekeznek tartani, de előtte és utána változtatni kell, mert egyszerűen kevés a sofőr, nem tudják tartani ezt a menetrendet, és erre a nyár után sem tudnának visszaállni.

Nincs energiája az operatív feladatokra: kellene egy vezető

Bánkuti őszintén megmondta azt is, hogy nincs energiája céget vezetni, vagyis az operatív feladatokra, ő ugyanis nem cégvezetőnek, hanem Igazgatósági elnöknek ment eredetileg a Tüke Buszhoz.

Péterffy Attilával történt egy megegyezés, ami arról szólt, hogy szeretném, hogyha vezérigazgatót találnának, aki operatívan résztvesz majd a cég életében, mert nincs erre energiám

– magyarázta az ülésen.

Több járatkimaradás és “nem teljeskörű szolgáltatás” lesz

A Tüke Busz vezetője azt mondta, több járatkimaradásra is számítani kell majd, illetve “nem teljeskörű szolgáltatásra” kell felkészülni.

“Ezért vetettem fel ezt a problémát, mert ezeken a területeken igenis lépni kell” – hangsúlyozta többször is Bánkuti.

A HANGFELVÉTEL

A közel 40 perces ülés legizgalmasabb – vagy legszomorúbb – kijelentéseit kigyűjtöttük, ezt itt lehet meghallgatni.



A teljes, kérdésekkel együtt is hallható beszámolót, amiből a fenti részletek is származnak, IDE KATTINTVA lehet letölteni és meghallgatni.