A Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézet munkatársai 2020 márciusában komplex kutatássorozatba kezdtek, melynek során a COVID-19 járvány okozta fogyasztói és vásárlói magatartásváltozásokat vizsgálták - írja az egyetem honlapján.
A Dr. Törőcsik Mária professzorasszony által indított kutatás eredményeiről és tanulságairól Dr. Jakopánecz Eszter és Dr. Németh Péter beszél egy videóban, amit ITT nézhet meg.
A kutatás eredményei szerint érdekes, hogy felértékelődött az online vásárlás, azt gondolják a válaszadók hogy átlag
10 magyarból 7 elkezdett felhalmozni.
A jelenlegi helyzetet sokan káoszként, bizonytalanságként jellemezték.
Sokan féltek az egzisztenciális veszteségekről, például attól, hogy elvesztik a munkahelyüket.
Az üzemanyagra és a ruhákra költünk kevesebbet, míg a háztartási eszközökre, a gyógyszer és gyógyszertári segédeszközök illetve a kozmetikai termékek esetében egyre többen online vásárolnak, de a ruházati cikkeket is egyre többen rendelik.
Az idősek nagy arányban vettek igénybe segítséget, míg a középkorúak esetében nőtt a vásárlási alkalmak száma. A karantén időszaka és az otthoni munkavégzés, tanulás nagy mértékben felborította az emberek hétköznapjait.
Ezt az időszakot az egyetemi hallgatók vegyesen élték meg: az, hogy nem kellett ingázni több szabadidőt jelentetett, ám a társaság hiánya sokakat megviselt. Az idősebb korosztály tagjai viszonylag kevés változást éltek meg, ám a családdal való kapcsolattartás hiányát kifejezetten negatívan élték meg. A vásárlás terén tudatosság jelent meg.
Kiemelt képünk forrása: univpecs.com.