Címlap Közélet A PSN szerint...

A PSN szerint a vendégek többsége elégedett a Hullám vízminőségével és a strand tisztaságával

Cikkünk frissítése óta eltelt 11 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Reagált a városi cég a pécsiek egy részének panaszaira.

Amint arról a Pécs Aktuál beszámolt, a pécsiek egy része nem volt megelégedve a nyitási hétvégén a Hullámmal, és ennek nyilvánosan hangot is adtak a közösségi oldalon – fotókat és videókat is mellékelve.

A fő probléma a pécsiek szerint az volt, hogy

  • megdrágultak a belépők, a szolgáltatás minősége viszont – átmenetileg – csökkent, ugyanis az egyik medence nem üzemelt
  • koszos volt a víz

A Pécs Aktuál reakciót kért a Hullámot üzemeltető a PSN Zrt.-től, ez ma meg is érkezett – egy nyilvános link formájában, amit minden sajtóterméknek elküldött a cég.

„A pécsi Hullámfürdő kültéri medencéi nem rendelkeznek vízmelegítő berendezéssel, így a vízhőfok a napsütéses órák, valamint a napi átlaghőmérséklet függvénye. Medencéinket, a tavaszi vegyszeres, valamint fertőtlenítőszeres takarítást követően saját kútjainkból származó vízzel töltjük fel. Ezt követően a szezon végéig folyamatosan adagoljuk a szükséges segédanyagokat, ami a víz megfelelő minőségét biztosítja. Medencéink vizét, napi 24 órában, szivattyúk forgatják, a teljes vízmennyiség több mint 10 százalékát frissre cseréljük„- szögezte le a PSN.

„A kültéri medencék nyitását minden évben kötelező ÁNTSZ-bejárás, valamint hatósági vízmintavétel előzi meg. Ezt követően a nyári szezonban havonta vesznek hatósági vízmintát, a létesítmény dolgozói pedig napi három alkalommal ellenőrzik a medencékben található víz minőségét. Utóbbi vizsgálatok eredményeit az üzemnaplóban jegyezzük” – közölték. „A 33-as medence, vendégeink által tapasztalt szennyeződései, nem az üzemeltetés hiányosságai miatt alakultak ki. A több mint hatvanéves medencetest csempeburkolata nem tudta már tartani a nagy mennyiségű víztömeget, ezért néhány évvel ezelőtt, az egy speciális fóliabevonatot kapott, ami nem engedi elszivárogni a vizet. A fólia azonban sokkal inkább ki van téve a különböző külső hatásoknak, mint a csempeburkolat. Az első feltöltéskor a fémcsöveken keresztül beáramló víz elszínezi a medence bizonyos részeit. Ezek az elszíneződések azonban semmiféle hatással nincsenek a víz minőségére, és a nyári használat során szinte teljesen eltűnnek” – árulták el.

„A hullámmedence tavaszi karbantartási munkálatai során, jelentős mennyiségű csempefelfagyást jeleztek munkatársaink, amelynek javítását külsős szakemberek végezték el.

A májusi esőzések azonban nem tették lehetővé a megfelelő minőségű burkolási munkák zavartalan végrehajtását a nyitásig. A hullámmedence zárva tartásáról jól látható helyen tájékoztató feliratot helyeztünk el”

– reagált arra a PSN, hogy emelt árért csökkentett szolgáltatásra panaszkodtak a pécsiek.

„A 2022-es év utolsó negyedévében több mint háromszorosára emelkedtek az energiaköltségek, így a létesítmény zavartalan és folyamatos működésének biztosítása elengedhetetlenné tette az áremelést.

Az 1500 forintos napijegy országos szinten nem kiemelkedő, átlag alatti. Ráadásul ezt megelőzően, csaknem tíz évig nem volt áremelés a Hullámfürdőben”

– magyarázták, de a közleményben nem tértek ki arra, hogy az elmúlt pár hónapban több mint 60 millió forint kormányzati támogatást kapott a Hullámfürdő rezsiköltségre. (Ez utóbbiakról ITT és ITT adtunk hírt – a szerk.)

„Az elmúlt 3 évben több tucatnyi olyan fejlesztést, beruházást végeztünk, amelyek mind a strandolók kényelmét, az üzembiztonságot és az energiahatékonyságot szolgálják. Ezen időszakban

elenyésző számú panasz érkezett hozzánk, a vendégek többsége elégedett a vízminőséggel és a strand területének tisztaságával”

– szögezte le a közleményben a PSN Zrt. Hozzátették: „természetesen továbbra is azon dolgoznak, hogy a rendelkezésre álló lehetőségek mentén a legmagasabb szintű szolgáltatásokat nyújtsák fürdővendégeiknek”.

(Borítóképünk archív felvétel!)