Tényleg szükség lenne ugyanis több pilótára, de csak akkor, ha nem csökkentik a jelenlegi járatszámot, vagyis marad ugyanez a menetrend.
Szakportálokon keres autóbuszvezetőket a Tüke Busz. Egyes pilótákban felmerült, hogy
„csak nyomásgyakorlásról van szó, hogy nehogy sztrájkolni merjenek az alacsony fizetések miatt”.
A szakszervezeti vezető szerint azonban nem erről lehet szó, mert valóban szükség van sofőrökre.
30-40 pilóta kellene még, ha ugyanezt a járat-mennyiséget akarják továbbra is fenntartani.
Nem tartok attól tehát, hogy ez burkolt fenyegetés lenne – mondta a Pécs Aktuálnak Raposa Gábor a SZAKSZ vezetője.
Óránként bruttó 190 forintról megy a vita
Mint arról beszámoltunk, továbbra is sztrájkra készülnek a buszsofőrök Pécsen. Fejenként bruttó 190 forintról megy a vita. Mindössze ennyivel szeretnék megemelni az alap órabérüket a buszsofőrök, de ez sem megy könnyen.
Kaptunk egy 8%-os emelést, ezzel bruttó 1211 forintra nőtt az alap órabér. Ebből még 33,5%-ot le kell vonni, az a nettó összeg. Ez kevesebb, mint egy segédmunkásé
– mondta Raposa, aki szerint mindössze annyit akarnak, hogy a Tüke Buszos pilóták alap bére is annyi legyen, mint mondjuk a távolsági buszokon dolgozóké, vagy a más városokban dolgozó buszsofőröké.
Az áhított összeg bruttó 1401 forint lenne, ami ha sokat dolgoznak, akkor a különféle pótlékokkal együtt (mint például az éjszakai műszak, hétvégék, stb.) már megmaradhatna nekik “kézben”.
Hofekker Ferenc, a másik szakszervezet (FDSZ) vezetőjét korábban már kerestük. Akkor azzal hárította el kérdéseinket, hogy
„Köszönöm a megkeresését, de nem kívánunk válaszolni a kérdésekre, mert a válaszok provokatívak és feszültségkeltőek lehetnek.”
Egyelőre felfüggesztették a cégnél a tárgyalásokat a sofőrökkel, a városvezetés ugyanis csak a költségvetés elfogadása után hajlandó tovább tárgyalni – közölte a SZAKSZ vezetője.