A november 11-én hatályba lépett járványügyi intézkedésekkel összefüggésben a MÁV-Start és a Volánbusz a november 11-ét megelőzően vásárolt, és november 11-i vagy az utáni kezdő érvényességű 30 napos bérletek árának 100 százalékát visszatérítik kezelési költség felszámítása nélkül, ha az igényt november 18-ig benyújtják.
A november 11. előtt kezdődő érvényességű és a visszatérítési igény benyújtásakor még legalább 15 napig érvényes 30 napos bérletek árának 50 százalékos visszatérítése esetén sem számolnak fel kezelési költséget. A MÁV-Start esetében a jegypénztárakban, automatákban vagy az Elvirán vásárolt, papíralapú bérletek esetében az utasok a pénztáraknál, az ügyfélszolgálatokon személyesen, vagy levélben nyújthatják be a visszatérítési kérelmet. A bérlet értékét minden esetben a megadott számlaszámra utalja vissza a vasúttársaság.
A MÁV applikáción megváltott bérletek esetében az utasok elektronikus úton nyújthatják be a visszatérítési kérelmüket, ez esetben a visszatérítés a vásárláskor használt kártyához kapcsolódó bankszámlára történik.
A Volánbusznál a bérletjegyek visszaváltására – a vásárlás módjától függetlenül – pénztárakban van lehetőség. Pénztári visszaváltás esetén a bérlet tulajdonosának be kell mutatnia a személyi igazolványát vagy a diákigazolványát. A pénztárakban lehet benyújtani az online megváltott és kinyomtatott bérletekre vonatkozó visszaváltási igényeket is. Az online megváltott, de ki nem nyomtatott bérletek visszaváltását a https://www.volanbusz.hu/hu/jegy-es-berlet/online-jegyvasarlas/visszavaltas linken lehet kezdeményezni a ‘Vásárolt Bérletek Jegyzéke’ megküldésével.
A visszaváltás az online megváltott bérlet esetében a banki tranzakció visszafordításával történik, így mindenképpen annak a bankszámlának a tulajdonosa kapja vissza az összeget, aki megváltotta a bérletet.
A mobilon vásárolt Volánbusz bérletet az érvényesség kezdete előtt az alkalmazásban lehet visszaváltani. Érvényességi időn belül az [email protected] elérhetőségen kell jelezni a visszaváltási igényt.