A napokban írtuk meg, hogy már az erős jelzőket sem kerülve, videóban panaszkodnak a pécsiek a városi közlekedésre; vagyis leginkább arra, hogy úgy érzik, túlságosan szervezetlen munkák folynak a városban, emiatt pedig dühítően lassan lehet közlekedni.
Szerencsére a városvezetés médiája egy név nélküli „cikkben” remek tanácsokat osztogat most a Pécsett közlekedőknek azzal kapcsolatban, hogyan kerüljék el a dugókat.
Ha valaki nem tudná, a cipzár-elv sokat segíthet – írják. Ennek lényege, „hogy a továbbhaladó sávban autózó beenged maga elé egy járművet a megszűnőből, majd ugyanígy tesz a mögötte érkező és az őt követő is, és így tovább. Ahol jól csinálják, kisebb dugók alakulhatnak ki – emelik ki vastagon ez utolsó mondatot.
A másik szuper tanács a dugóban rostokolóknak, hogy ” B kategóriás jogosítvánnyal segédmotorral is lehet közlekedni, és a motorkerékpár az álló autóoszlopnál egészen a sor elejére tud menni – de nagyon fontos, csak amíg áll a sor! Így a motorosoknak nem kell megvárniuk, míg a torlódás megszűnik”.
Óriási tanácsot dobtak még be ugyanebben a szerző nélküli anyagban,
„kerékpár-kerékpár-kerékpár. Vagyis akik tehetik, letehetnék a kocsikat.”
Ezt egy autósoktató javasolta a segítőkész lapnak, hozzátéve, hogy „be lehetne vezetni azt is, amit anno Budapesten is megvalósítottak: egyik nap a páros, másnap a páratlan rendszámú autók közlekedhetnének.”
A városházi médiában óriási betűkkel hívják fel a figyelmet arra is a dolgozat végén, hogy
„Vannak tehát alternatívák, és egy kis türelemmel, körültekintéssel mindenki jól (jobban) járhat!”
Emlékeztetik a feledékeny pécsieket arra is a városi kiadványban, hogy „Pécsen egyébként több törekvés is van a környezetkímélő közösségi közlekedés irányába: több e-busz is közlekedik a városban, nem pici pluszt jelent a Bicibusz kerékpáros program, illetve már tesztüzemben vannak az új e-rollerek is.”
A rollerek érkezéséről a Pécs Aktuál is beszámolt, illetve arról is, ahogy ezt a témát kommentálta az egyik önkormányzati képviselő: