Futótűzként terjed a közösségi oldalakon a #neváltsvisszajegyet kampány, mellyel az egyre nehezebb helyzetbe kerülő kultúripart igyekeznek támogatni a pécsiek.
A mozgalom arra hívja fel a kultúrafogyasztók figyelmét, hogy a már megvásárolt koncert-, színház-, mozi-, és programbelépők visszaváltása komoly gondokat okozhat az intézményeknek. A #neváltsvisszajegyet kampány célja, hogy a már megváltott belépőket ne váltsák vissza az emberek, ezzel kvázi támogatva a járványügyi helyzet miatt nehéz helyzetbe kerülő kulturális színtereket.
A kampány ötletgazdája Szántai Péter, a budapesti Akvárium Klub programigazgatója tette közzé közösségi oldalán, hogy ezzel a gesztussal járul hozzá a kulturális intézmények fennmaradásához.
A következő pár hétre szóló 6 színház-, és 4 koncertjegy tulajdonosaként azt írja oldalán a programigazgató, hogy
mivel a jegybevétel egy elég fontos lába az amúgy sem könnyű helyzetben lévő kultúriparnak, szeretném azzal támogatni a színházakat, szervezőket, művészeket, hogy nem váltom vissza a belépőimet. Ha lehetőségem adódik, elmegyek majd a későbbi pótelőadásra, vagy ha nem, egyszerűen lemondok az árukról. Ha megteheted, tegyél így te is!
– írja.