„Ma már egyre nyilvánvalóbb, hogy a BYD elektromos autó- és autóbuszgyártó vállalat egyike annak a tizenhat cégnek, amelynek pécsi beruházását a városvezetés visszautasította. A baloldaltól a pécsiek fejlesztések helyett csak csődöt és a 16 milliárdos Péterffy-adósságot kapták”
– jelentette ki Matheovits László. Hogy mi is a 16 cég elzavarásának története, arról itt írtunk akkor, amikor Péterffyék erről beszéltek:
A KDNP ifjúsági szervezetének pécsi csoportelnöke szerint meglehet, hogy
„a pécsi baloldal és Gyurcsány Ferenc egyezséget kötöttek Botka László szegedi polgármesterrel, ennek jegyében Pécs helyett szándékosan a baloldali fellegvárnak számító Szeged felé terelgették a vállalatot, ahol az ottani városvezetés kitörő örömmel és tárt karokkal fogadta a beruházást”.
„Péterffyék árulása következtében Pécs több ezer munkahelytől és több milliárd forintnyi iparűzésiadó-bevételtől esett el, de azzal, hogy a cég városunk helyett Szegedet választotta, a pécsi tömegközlekedés is óriási hátrányt szenvedett”
– közölte Matheovits. Mint emlékeztetett, a „BYD gyártja ugyanis azokat a legkorszerűbb elektromos buszokat, amelyek – az előző, Páva Zsolt-féle városvezetés kezdeményezése nyomán – jelenleg is futnak Pécs utcáin. Ha a gyár Pécsre települ, ezeknek a járműveknek a szervizelése és a további buszok beszerzése is sokkal egyszerűbb lett volna”.
A csoportelnök végül kijelentette, „városunk soha többé nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy a BYD-hez hasonló nagybefektetőket kicsinyes politikai alkuk és hazug kommunikációs trükkök keretében elüldözzön a városból, ezért Pécsnek idén változásra és a pécsiek érdekeit képviselő, új városvezetésre van szüksége!”
A pécsi városvezetés azt álítja, nincs akkora ipari területe Pécsnek, mint amekkorára a BYD-nek szüksége van, ezért nem is kaptak megkeresést a cégtől korábban.