Címlap Arc Nem az a dolg...

Nem az a dolgunk, hogy olyan pozitív híreket generáljunk Pécsről, amelyek nem igazak

Cikkünk frissítése óta eltelt 4 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Mire elég 15 millió? Hogyan lehet kikerülni az évek óta tartó negatív hírspirálból, ami lehúzta Pécset? Mi a város három legfontosabb vonzereje? Ezekről a kérdésekről is beszélgettünk Kincses Márkkal, a pécsi önkormányzat turizmusfejlesztési osztályvezetőjével, aki a Pécs NYITVA kampányt ma hivatalosan is útjára indította. Interjú!

Biztos, hogy van teendőnk, mert mindig lehet jobban csinálni. Nem tisztem az, hogy azt nézzem, milyen hibák voltak – hajolt el udvariasan a kritika elől Kincses Márk azzal kapcsolatban, hogy miként értékeli Pécs eddig városmarketingjét.

Mindenképpen pozitív kezdeményezés az, hogy Pécs igyekszik komoly lépéseket tenni a városmarketing területén, ami Pécs egyik legfontosabb bevételi forrása is lehetne. Bár az elmúlt években hivatalosan a Zsolnay Örökségkezelőt bízták meg ezzel a feladattal, ebben nem tudott felmutatni óriási sikert és áttörést az előző városvezetés, vagy a cég menedzsmentje. Erről kérdeztük elsőként Kincses Márkot, de nem akart visszafelé mutogatni.

Látható legyen Pécs

A szakember szerint most az a legfontosabb feladat, hogy Pécs látható legyen a turisztikai térképen, ezért pedig immár közösen dolgoznak a partnerekkel, pécsi vendéglátósokkal, szállodásokkal.

– Pécs hangulata, épített környezete kiemelt vonzerő: Pécsen egyszerűen jó lenni. Kiemelkedő Pécs abban is, hogy kulturális attrakciókkal rendelkezik, a harmadikként a város sokszínűségét kell kiemelni, mint a legfontosabb vonzerejét. Akár gasztronómiai értelemben is.

Egy olyan sokszínű városról beszélhetünk, amelyben egy helyen, koncentráltan meg lehet tapasztalni sokféle kultúrának a sajátosságait

– magyarázza Kincses.

Szerinte komoly feladat lesz kimászni abból a több éves negatív hírspirálból, amibe Pécs került, sokszor „önhibáján” kívül, például az elképesztően brutális bűncselekmények miatt.

Nem az a feladatunk, hogy olyan pozitív híreket generáljunk, amelyek nem igazak, hanem az, hogy azt a sok értéket, ami megvan a városban, láthatóvá tegyük

– mondta a szakember.

Hat hétre 15 millió

Hogy mire elég az a 15 millió forint, amit az önkormányzat a kampányra biztosít az kérdéses, de azt biztosnak tartja Kincses, hogy erre a hat hetes turisztikai kampányra elég lesz. Persze simán el tudna költeni 150 milliót, vagy akár 1,5 milliárdot is, de ezzel minden marketinges így van.

– A jelenlegi helyzetben mindenkinek egyre szűkebb mozgástere van. Örülök annak, hogy ez egy látható összeg, hat hetes kampányra szól. Ebből olyan célzott kampányt tudunk megvalósítani, hogy az a célközönség, amire számítunk, biztosan találkozni tudjon az üzeneteinkkel és ne unják el ezeket – közölte Kincses Márk.

Szerinte a Pécs NYITVA kampány tulajdonképpen egy pilot projekt, amelynek kereteit együtt találták ki a partnerekkel.

– Augusztusban leülünk és majd értékelünk, hogy mit sikerült elérni, és akár tanulunk is a hibáinkból. Egy ilyen kampány esetében mindig vannak új ötletek, javaslatok, amelyekre lehet építeni. Ezeket nagyon várjuk, örömmel fogadjuk. Ha pedig nem most, akkor legközelebb fogjuk ezeket beépíteni egy következő kampányba – magyarázza.

Nézze meg videóinterjúnkat is! (A heves szél miatti hanghibákért elnézést kérünk, igyekeztük kiküszöbölni a videóból.)