Előre elkészített vasúti hidat tolnak be a napokban a sztráda Bóly és Ivándárda közötti szakaszán. Az ívhíd 73 méter hosszú és azért van rá szükség, hogy folyamatos legyen a vasúti forgalom ezen a szakaszon.
Óránként 10 centit „halad” a híd
A tolást egy 100 tonnás hidraulikus munkahengerrel, a tolópályára hegesztett ütközők segítségével végzik.
A híd mozgatása kis sebességgel (10-20 cm/óra) történik. Maga a tolás két napig tart.
Sereg Tamás, a Duna Aszfalt Zrt. hídépítési területi igazgatója hangsúlyozta: a híd mozgatása a tolópályákon egyszerre, azonos sebességgel kell, hogy történjen, elkerülve a tolás közbeni esetleges befeszülést. Tolást követően felhúzzák a hídra a síneket, beállítják és aláöntik őket. Továbbá elvégzik a híd próbaterhelését is, majd július 23-án megindulhat a vasúti forgalom. Végül a híd alól kibontják a vasúti töltést és az autópálya bevágást, ezek után készül majd el az autópálya pályaszerkezete.
Az M6-os határig nyúló szakasza 20 kilométer hosszú
Három különszintű csomóponttal (M6-M60 elválási csomópont, bólyi csomópont, Villányi csomópont), 7 db aluljáróval, 6 db vízfolyás feletti híddal, 1 db felüljáróval, 1 db különszintű vasúti keresztezéssel és 1 db vadátjáróval. Nagynyárádon komplex pihenőhelyet alakítanak ki, Ivándárda közelében pedig komplex ellenőrzőhely létesül. Az autópályaszakasz üzemeltetését a Babarcon épülő mérnökségi telepről biztosítják.
A horvát autópálya 2024-ben éri el a határt a túloldalon
A keddi sajtótájékoztatón Dr. Hargitai János, a térség országgyűlési képviselője elmondta: a NIF Zrt. és a munkálatok jelenlegi állása szerint is tartható az autópálya 2024 tavaszáig történő befejezése, sőt, akár korábban is elkészülhet.
őszig elkészül az eszéki hídtól Pélmonostorig tartó, 17,5 kilométeres autópálya-szakasz, amellyel így már csupán egy 5 kilométeres szakaszt kell nekik a határig megépíteniük, melyet 2024-re terveznek szomszédaink.
Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője, a projekt aktuális és várható eredményeivel kapcsolatban azt mondta: a bóly csomópontnál lévő, az 5703-as jelű (Nagynyárádi) úton átvezető műtárgy és a hozzávezető két körforgalom elkészült, várhatóan július végén lesz a forgalomba helyezésük, ekkortól a műtárgy alatt az autópálya tovább épülhet.