A kutatási módszer egy nagyáruház átrendezése során is hasznosulhat, hiszen a vásárlói attitűdöknek megfelelően történhet a polcok kialakítása – derül ki a PTE közleményéből.
Az egyetemisták reggelizéshez szükséges termékek vásárlásával kapcsolatos szokásait vizsgálták szemüvegbe épített, a szem mozgását követő kamera segítségével a pécsi közgazdaságtudományi karon.
A szemüvegbe épített, a szem mozgását követő kamera is segítette a kutatást
A mobil szemkamerával végzett vizsgálatok eredményei kapcsán Németh Pétert, a kutatás egyik vezetőjét közölte: fiatal koruk ellenére a vizsgált személyeknek
nagyon fontos a környezetvédelem és az egészségtudatos életmód,
ennek megfelelően válogatták ki a megvásárolni kívánt termékeket.
Nem annyira lényeg az ár, de a minőség annál inkább
Ezt támasztja alá még az is, hogy az üzletek értékelésénél az első két szempont a kínálat és a minőség volt, csak harmadik helyen szerepelt az ár, tehát fontos számukra, hogy amit vesznek, az jó minőségű legyen – olvasható a kommünikében.
Jelezték, hogy a szemkamerás kutatási módszer alapja az a jelenség, hogy az ember folyamatosan mozgatja a szemét. Ezeket a mozgásokat a kamera rögzíti, ebből pedig számos faktor kiderül, valamint következtetni lehet továbbiakra is.
A kar közleményében azt írták, hogy a vizsgálatokat az intézményegységben korábban létesített, a fogyasztói magatartások kutatásával foglalkozó központ, a “the CoRe lab” végezte el.