Ezek az intézmények kiemelkedő hátránykiegyenlítő hatással rendelkeznek a szövegértés területén - írja az Eduline.hu.
A szakportál szerint az előző évek kompetenciaméréseinek eredményei sokat elárulnak az iskolákról. Vannak például olyan intézmények, ahol a diákok jobb eredményt érnek el, mint ami a családi hátterük alapján várható lett volna. A mérések eredményei alapján be lehet azonosítani azokat az iskolákat, ahol a pedagógiai munkával hatékonyan tudják ellensúlyozni a diákok hátrányos helyzetét, vagy nagyon jól tudnak építeni a biztos családi háttérre.
A vonatkozó listában azokat az intézményeket gyűjtötték össze, amelyek kiemelkedő hátránykiegyenlítő hatással rendelkeznek a szövegértés területén, és öt év alatt legalább háromszor a kiemelkedő teljesítményű iskolák közé kerültek (az iskolák neve mögötti szám azt mutatja, hányszor kerültek fel a listára öt év alatt).
A lista a nyolcadikosok 2019-es kompetenciamérésének eredménye alapján készült, 2020-ban a járvány miatt ugyanis elmaradt a felmérés, a 2021-es eredményeket pedig még nem hozták nyilvánosságra. A listán szereplő baranyai sulik:
- Mindszentgodisai Általános Iskola (4)
- Pécsi Jókai Mór Általános Iskola (4)
- Szent Imre Katolikus Általános Iskola, Siklós (3)