Cikkünk frissítése óta eltelt 3 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A körzet új önkormányzati képviselője, Háber István szerdán tart lakossági fórumot a Tettye tér alsó részén, a téma a Tettye utca környékének forgalmi rendje.  A sokat kritizált, 2022 szeptemberében bevezetett cirkulációs forgalmi rend ebben a formában megszűnhet, ha a lakók is úgy akarják.

Jelenleg ebben a két verzióban gondolkodnak. Szerinted melyik verzió lenne jobb?

„Mint a kerület új képviselője, szeretném a lakók álláspontját megismerni, hogy ők mit szeretnének, mit tartanak a leginkább élhető megoldásnak. Természetesen nem lehet arra számítani, hogy teljes egyetértés születik majd, de bízom benne, hogy van olyan megoldás, ami a többség számára elfogadható. Horváth Tamás képviselő – az elérhető információk alapján – mindössze 100 aláírás alapján indítványozta 2022-ben a forgalmi rend módosítását, miközben ez sokkal több lakót érint. Ezt mutatja, hogy most a lakógyűlés összehívására 350 postaládába dobtunk be értesítőt, a Tettye utca, Vince utca, Cserző köz, Majorossy utca, Zöldfa utca, Böck János utca, Zidina környék és Szikla utcákában, de nyilván még ennél is több, a tágabb térségben lakó is érintettnek érezheti magát. A lakógyűlésre készülve egyetemi kollégámmal, Weinreich Zoltán okleveles építőmérnökkel, regisztrált kamarai közlekedési szakértővel egyeztettem a lehetőségeket, aki a Közutak Tervezési Szabályzata alapján megvizsgálta a lehetőségeket és főként az útburkolat-szélességek alapján két megoldást is kidolgozott szabadidejében” – mondta a Pécs Aktuálnak Háber István, aki bízik benne, hogy szeptember 18-án, szerdán 18:30-kor a Böck János utca elején lévő kis téren sikerül valamilyen közös álláspontot kialakítani az itt lakókkal.

A forgalom szabályozás alapja a Közutak Tervezési Szabályzata, amely szerint

– 3,0 m szélesség alatt csak egyirányú közlekedés engedélyezhető,
– 4,0 m szélesség felett (szükség esetén járműtípus vagy parkolási korlátozással) engedélyezhető a két irányú forgalom,
– 3,0 és 4,0 m között két irányú forgalom kikerülési lehetőség biztosításával engedélyezhető.

Az alábbi térképen jól látszik az érintett utcák szélessége: