A tárlat a művész absztrakt képeinek realisztikus ellenpólusaként mutatja be a művész női aktokat ábrázoló 17 erotikus rézkarcát, ami összefoglaló címével - A tavasz tizenhét pillanata (Stirlitz) - az egykor kényszerűen népszerű szovjet TV-sorozatra utal, s finom iróniával viszonyul létrejötte, az 1970-es évek szürkén erotikátlan korszakához.
Az alkotó absztrakt művészetének legjelentősebb, különálló darabjai azok a fekete és fehér, sötét és világos színek drámai kontrasztjára alapuló képek, amelyeken egymásra halmozott, préselt, gyűrődő, tömörített motívumok katasztrófapillanatait látjuk.
Soltra Elemér (1922-2013) festőművész, grafikus munkáiból nyílik átfogó kiállítás a pécsi Modern Magyar Képtárban.
A Baranya megyei közgyűjteményi feladatokat ellátó intézmény tájékoztatása szerint a Lírai absztrakció és A tavasz tizenhét pillanata címmel megnyílt – a JPM, a kaposvári Rippl-Rónai Múzeum, a pécsi önkormányzat és magánemberek gyűjteményéből álló – tárlat a festő életművét mutatja be teljesen új szemszögből.
A művész absztrakt festői életműve egy rövid periódus terméke az 1960-as évek végéről és az 1970-es évek elejéről, de az alkotások együttes, koncentrált erejét legyengítette a művész sokirányú művészi munkássága.
A tárlat a művész absztrakt képeinek ellenpólusaként mutatja be a művész női aktokat ábrázoló 17 erotikus rézkarcát, amely összefoglaló címével – A tavasz tizenhét pillanata – az egykor kényszerűen népszerű szovjet TV-sorozatra utal (ami az 1970-es évek szürkén erotikátlan korszakában készült).