“Baloldali médiacézár” került a politika célkeresztjébe, aki cégvezető is lett Pécsett

//
Cikkünk frissítése óta eltelt 2 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Máté Jánost Péterffy Attila nevezte ki a PSN Zrt. élére, a férfi azonban érdekelt cégén keresztül a PécsiSTOP kiadásában is - az impresszum szerint. Utóbbi lap volt főszerkesztője lett Péterffy Attila sajtókapcsolati tanácsadója is a Városházán, de a lapnál dolgozik az évi 38 milliós fizetéséről elhíresült egyik új cégvezető édesapja is. 

Elsőként az Origo szállt bele Máté Jánosba, amit átvett a Magyar Nemzet is. A “Baloldali kapcsolatok a hírhamisító Hírklikk mögött” című cikk szerint “komoly DK-s és MSZP-s kapcsolatokkal rendelkezik a baloldali álhírgyártás egyik fő felülete, a Hírklikk internetes oldal, amely az utóbbi néhány héten több botrányos ügyet is közölt egymás után”.

Ennek az oldalnak a kiadója “futtatja” a PécsiSTOP-ot is.

“A hírportál előbb aktív szerepet játszott a magát mentőtisztnek kiadó Németh Athinával készült kamuvideó terjesztésében, majd az asszony ikertestvérét felhasználva készítettek egy hamis híranyagot egy koronavírust állítólag kimutató csodamasináról. Ezután Orbán Viktor kormányfővel hamisítottak egy interjút, amelyet címoldalon, fő helyen közöltek” – írták.

“A Hírklikk impresszuma szerint a lap kiadója az MSH Média Kft., amelynek egyik ügyvezetője és a Hírklikk Kft.-n keresztül felerészben tulajdonosa Wirth Zoltán.

Mindkét tisztségben osztozik a pécsi sportéletben évtizedek óta vezetőként tevékenykedő Máté Jánossal. Utóbbit egyébként tavaly decemberben nevezte ki a baloldali többségű helyi közgyűlés a Pécsi Sport Nonprofit Zrt. élére.

Máté János (jobboldalt), középen a DK-s alpolgármesterrel. Máté János vezetheti a PSN ZRt.-t is.

– A Hírklikkhez arcát adó Wirth Wikipédiáról azóta törölt életrajza szerint 2002-től politikai tanácsadóként dolgozott. Később azonban az „online média szakértőjeként” átváltott a sajtó világába, ahol „vállalkozóként” több ismert magyar médium működtetésében is részt vett. Így (céges érdekeltségein keresztül) fontos szerepet töltött be több baloldali portál, így a Stop.hu és a Sztárklikk.hu életében, jelenleg pedig a Hírklikket és a Pécsi Stopot irányítja – hangsúlyozták.

A cikk szerint “Wirth Zoltánt

az MSZP megbízható kádereként, azon belül is Puch László volt pártpénztárnok embereként tartják számon.

Ezt azzal támasztották alá, hogy amikor Puch közvetlenül a 2010-es kormányváltást követően médiabirodalom építésébe kezdett, akkor e terv fontos szereplője volt az OPT Ügynöki Kft., ami ekkoriban a Stop.hu és a Népszava kiadója volt. Hozzáfűzték, hogy a cég ügyvezetőjét akkor Wirth Zoltánnak hívták. Szintén a Puch-vonalat erősíti, hogy 2011 és 2012 között Menyhárt Máriával bukkant fel a (jelenleg felszámolás alatt álló) Integrált Média Megoldások Kft. mögött. Menyhárt évekkel később a Puch-birodalom egyik vezetője lett – írják.

Péterffy Attila sajtósa lett az egykori PécsiSTOP főszerkesztő

A PécsiSTOP volt főszerkesztőjéből, Barabás Bélából lett Péterffy Attila sajtókapcsolati tanácsadója is. Azért “csak” tanácsadó – vélik megkérdezett forrásaink, mert így nem köztisztviselői, hanem egyedi bérezési megállapodással dolgozhat, ami lényegesen magasabb fizetést feltételez.

Barabás egyébként 6 hónap alatt még a sajtólistára sem vette fel lapunkat, meghívókat, értesítést sem küld semmiről, a kérdéseinkre nem reagál.

Érdekesség még, hogy a PécsiSTOP-hoz került “újságíróként” az a férfi is, aki édesapja a pár hónapja kinevezett Pécsi Vagyonhasznosító új vezérigazgatójának. Szabó Szilárd elsősorban extra magas bérével került a hírekbe, ugyanis éves fizetése 38 millió forint, ami havi másfél millióval több, mint előjének volt.

További “bennfentes” hír, hogy a pécsi önkormányzat lapjának főszerkesztői székébe az a Nimmerfroh Ferenc landolhatott, aki előtte a Szabad Pécset erősítette gondolataival, miután végkielégítéssel és közös megegyezéssel elköszönt a Dunántúli Naplótól. Különösen “pikáns” ez a főszerkesztői pozíció azért is, mert éppen Nimmerfroh volt az, aki hónapokon keresztül csak propagandalapként írt anno arról a médiacsoportról, ahol most már ő a legfontosabb vezetők egyike.

A helyi ellenzék is rárepült az ügyre

Igyekszik tőkét kovácsolni mindebből a helyi ellenzék is, különféle posztokban értesítik ugyanis a pécsi olvasókat a fenti összefüggésekről. Hoppál Péter például így:

👆Minden héten újabb botránytól hangos Pécs új balliberális városvezetése.❗️Ezúttal egy hírhamisító cégvezetőt buktatott…Gepostet von Dr. Hoppál Péter am Sonntag, 2. August 2020

Barkóczi Csaba, független, de a Fidesz által támogatott önkormányzati képviselő pedig azt írja egyebek mellett, hogy “a Máté János által tulajdonolt MSH Média Kft. jelenteti meg a Pécsi Stop internetes portált is, amely tavaly ősszel több alkalommal is azt sugallta olvasóinak, hogy Vári Attila fideszes polgármesterjelölt hamisan tanúskodott egy bírósági ügyben, az esetről a helyhatósági választás után azonban kiderült, hogy teljesen alaptalan állítás volt.” Ő szintén posztolt a témában:

📢 Óriási botrányba keveredett Pécs baloldali médiacézárja, a Péterffy Attila által tavaly decemberben a PSN Zrt. élére…Gepostet von Dr. Barkóczi Csaba am Sonntag, 2. August 2020


 

Előző sztori

Autóra támadt a dühős nő, végül a sofőrt is összeverték

Következő sztori

Négy betű miatt cikizik a pécsi polgármestert

Legutóbbiak innen: Balhé