Címlap Balhé Kevesebb pénz...

Kevesebb pénzt kérnek a pécsi buszsofőrök, mint amennyit az óbudai MSZP-s polgármesterjelölt vitt el eddig Pécsről!

Cikkünk frissítése óta eltelt 9 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Török Ottó lokálpatrióta budapesti, ma is a 3. kerületben él, abban a házban, amelyben született – mondta róla az MSZP társelnöke, Kunhalmi Ágnes. A Puch Lászlóval szoros kapcsolatot ápoló baloldali politikus Pécsről is kap több mint egymilliós fizetést havonta, és fog is – közölte Péterffy Attila, majd idén őszig hosszabbított is Törökkel.

Időről időre felvetődik a kérdés, hogy mit keres egy budapesti, MSZP-s pártpolitikus Pécsett, és egyáltalán mi szükség van a munkájára a városban? Péterffy Attila szerint nagy szükség van Törökre, aki 2020 óta dolgozik közvetlenül Pécs polgármesterének, de a pécsiek nemigen lehetnek tisztában azzal, mit is csinál: a nyilvánosságot ugyanis kerüli, a közgyűléseken sem rendszeres vendég, pedig 50 milliójába kerül a pécsieknek.

Akit érdekel, hogy miért, annak ezt a cikkünket ajánljuk.


Török Ottó, illetve a neki eddig kifizetett tizenmilliók azért érdekesek, mert a sofőrök béremelése nagyjából pont annyiba kerülne, mint amennyit az MSZP-s fővárosi politikus eddig elvitt Pécsről – az ellenzék szerint bármiféle valós munka és eredmény nélkül.

A pécsi buszsofőrök hónapok óta harcolnak azért, hogy legalább annyi pénzt kereshessenek, mint volános társaik. A mostani bruttó 1800 forintos díj helyett kérnek bruttó 2250 forintot.

„Ötvenmillió forint miatt képes a polgármester a lakosságnak kellemetlenséget okozni dacból, csak hogy betartson nekünk. Már adtak be felmondást kollégák ezért, és még többen fontolgatják, hogy átmennek a Volánhoz”

– mondta a Pécs Aktuálnak Raposa Gábor, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) pécsi vezetője.

Szerintük ez a bruttó 2250 forint körüli óradíj mindenképpen kell ahhoz, hogy megállítsák az elvándorlást a cégtől, és új sofőröket találjanak, akik hajlandók munkába állni a Tüke Busznál – így garantálva azt, hogy folyamatosan menjenek a városban a járatok.

„A SZAKSZ a korábbi 25 %-os bérkövetelését 20 %-ra módosította, tehát mi már tettünk lépéseket azért, hogy megállapodjunk a munkáltatóval annak érdekében, hogy elkerüljük a sztrájkot, de ezt a tulajdonos figyelmen kívül hagyta” – fejtette ki álláspontját a SZAKSZ elnöke, Dobi István, a szakszervezet közösségi oldalán.

Hozzátette:

Pécs – „állítólag baloldali” – polgármestere presztízskérdésként kezeli a SZAKSZ bérharcát és ezzel a magatartásával veszélyezteti a közösségi közlekedés menetrendszerű biztosítását Pécsen



Március 4. és 7. között – vagyis hétfőtől csütörtökig – újabb, ezúttal négynapos sztrájkot hirdetett a szakszervezet.

Érdemes erre rákészülnie a Pécsett buszozni akaróknak, mert a sztrájk ideje alatt napi több mint 500 járat kimaradásával számol a szakszervezet.