Érdekes dokumentumok jutottak el a Pécs Aktuálhoz az önkormányzat médiacégének működéséről. Ez az a 100%-ban városi társaság, amely a városvezetés legfontosabb kommunikációs felülete (az ellenzék ezt inkább propagandának szereti titulálni), egy online portált, a Pécsi Híreket és a Pécs TV-t működtetik.
Annyit már most lehet tudni, hogy 20 milliós veszteséggel zárta az évet a Pécsi Kommunikációs Központ Kft., amelynek vezetője szerint pedig „mindent megtettek, amit csak lehetett”, hogy jól vezessék a társaságot.
Póré László azonban diplomatikusan ugyan, de mintha áthárította volna a felelősséget a városvezetésre, egészen pontosan Péterffy Attilára.
Egy belső dokumentumban – a cég felügyelőbizottságának egyik ülésén – úgy fogalmazott Póré, hogy Péterffy kérésére kellett megduplázni az önkormányzati hetilap megjelenését – a választások előtt, ami így már több mint 60 millió forintba kerül.
Az anyagból kiderül, hogy rettenetesen drága a városvezetés hetilapja, a meglepetés viszont az, hogy a cégvezető szerint nem is igen lenne erre szükség ebben a formában, mert „fele ekkora példányszámmal is ki lehetne hozni” ugyanezt a bevételt.
A legérdekesebb rész a dokumentumban az, hogy világosan kiderül belőle: az évente sok tízmillióba kerülő Pécs TV-re egyáltalán nincs szükség. A városi televízió fenntartása közel duplájába kerül, mint a fideszes városvezetés idején, de nem tudják pontosan, mennyien nézik, mert egy erre vonatkozó mérésre ugyanis nincs pénzük. Póré László megjegyzi azt is, hogy
a Pécs TV-re fordított tízmilliók negyedéből lehetne olyan platformot működtetni, ami „ugyanezt a célt bőven” elérné.
Hozzáteszi viszont azt is, hogy ez politikai döntés kérdése.
Hogy miért kerül jóval többe az önkormányzati televízió működtetése most, mint az előző városvezetés idején, azt csak érinti az anyag, de nem fejtik ki azt, hogy a Pécs Aktuál tudomása szerint alapvetően nyúltak bele a tartalomgyártó céges konkstrukcióba azzal, hogy nem pécsi, hanem budapesti társaság gyártja a pécsi tévé anyagait – egy meghatározott havi összegért. További érdekesség, hogy a Pécs TV-be egyedül a Fidesz-kormány tolja a pénzt reklámok formájában, senki és semmi más.
Az önkormányzati média online kiadását is brutálisan megtolták állami, kormányzati hirdetésekkel korábban és most is. Ezeket azonban – a piaci viselkedéssel teljesen szembemenve – nem jól látható helyen teszik ki az oldalra, hanem általában a cikkek alatt, jóval a szöveg vége, majd egy „üres, fehér blokk” után, a lap legalján. Így:
Ez így olyan, mintha el szeretnék dugni ezeket az állami reklámokat, pedig gyakran az ügynökségek – piaci esetben – monitorozzák az adott oldalon elért (át)kattintások számát is, így mérve fel, hogy mennyire érdemes elhelyezni a hirdetést egy adott honlapon. A Pécs Aktuálon legalábbis így működik – hirdetésbe épített kódok alapján követni lehet az adott tartalom elérését.
Az önkormányzat csak a médiacégére jóval 100 millió forint feletti összeget költ el közpénzből minden évben; de hogy mennyibe kerül az egyéb felületeken történő kommunikáció (pl. a közösségi médiában), azt nem tudtuk egyelőre kideríteni.
A dokumentumokból kiderül az is, hogy a városi médiacég bérköltsége is jelentősen megnőtt csaknem 9 millió forinttal az előző évihez képest.
A Pécsi Kommunikációs Központ felügyelőbizottsági ülésének jegyzőkönyve teljes terjedelmében itt olvasható – a fenti kiemelések is ebből a dokumentumból származnak: