Nagy István agrárminiszter bejelentette, hogy három hazai kiskereskedelmi lánc támogatja a hazai sertéságazatot, ezért az üzleteikben a továbbiakban magyar termelésből származó friss sertéshúst kínálnak.
CBA, Coop és a Reál kiskereskedelmi üzletláncok.
A tárcavezető felhívta a figyelmet arra, hogy a hazai sertéshús nemcsak kiváló minőségű, hanem szigorú állategészségügyi és higiéniai hatósági ellenőrzéseken esik át a megbízható minőség érdekében.
a sertéshús fogyasztás növelése érdekében népszerűsítő kampányt is indítottak.
A tárcavezető kitért arra is, hogy a minisztérium komoly lépéseket tett a magyar sertéshús értékesítési lehetőségeinek bővítése érdekében. Ezért arra biztatják az ország összes kereskedelmi láncát, hogy törekedjenek a friss sertéshús teljes kínálatát belföldön állítsák elő.
A fogyasztás növelése érdekében a korábbi évekhez hasonlóan sertéshús népszerűsítő kampányt indít az Agrármarketing Centrum, amelyre idén mintegy 200 millió forintot fordítanak.