Évekkel ezelőtt úgy vélték: túl sokszor bontották fel az utakat Pécsen, ezért büntetést írtak elő akkor.
Számos pécsi panaszkodik hetek óta a városban igencsak kaotikus közlekedési helyzeteket okozó közmű- és egyéb útlezárásokkal, terelésekkel kapcsolatos munkák miatt.
Most éppen a Nagy Imre úton bontották fel az aszfaltot pár napja, „víziközmű-fejlesztési munkák” miatt – amelyet az Összefogás Pécsért Egyesület vezetője sérelmezett közösségi oldalán. Pontosabban azt vetette fel Kővári János, hogy
miért kellett megint felbontani az alig három éve felújított, újra aszfaltozott Nagy Imre utat,
és mi lesz a városvezetés saját programjával, amely szerinte ezt tiltja?
A városvezetés valóban elfogadott egy öt éves gazdasági programot 2020-ban, hiába mondta akkor erről azt az ellenzék, hogy ez a program olyan, „mint egy vurstliban a céllövölde. Elállított puskákkal lövöldöznek a pálcikalábakon álló bizonytalan eredetű célokra„.
Ennek a „gazdasági ciklusprogramnak” van egy V. fejezete, amely a „Közszolgáltatások – Digitalizáció, adatelemzés és lakossági igényekre fókusz erősítése” kissé magyartalan címet viseli. Ennek az V.7. alfejezetében – az „Útfelújítási rendelet újra alkotása – többéves előre látású tervezés és szankciók bevezetése az útfelújítások tekintetében” – pedig azt írják, hogy
„Szakértők szerint komoly problémát jelent a közműcégek pécsi utakra vonatkozó felújítási programjai esetében a több évre szóló előzetes egyeztetés hiánya, valamint a helyreállítás minősége. Sok esetben az úttest egy része kerül csak helyreállításra. Ennek az áldatlan állapotnak a megszüntetése érdekében többéves terv kidolgozást írta elő az Önkormányzat a helyi közműcégek számára és jelentős hosszban az érintett 45 útszakasz teljes felületének helyreállítását fogja meghatározni rendeleti úton.
A már egyszer felújított úttest felújítását 5 éven belül nem bonthatja meg egy cég sem következmények nélkül. Ezen tervezési mód bevezetésétől sokkal hatékonyabb és minőségében tartósabb útfelújítások várhatóak. Az újabb évenkénti felbontások elkerülése érdekében az adott úttest teljes körű helyreállítása mellett jelentős bírság is kiszabásra kerül azon cég számára, mely 5 éven belül újra úttest felbontást kíván kezdeményezni.
E rendelet esetében minden Pécsett dolgozó közműcéget kell érteni, nemcsak az önkormányzati tulajdonban álló cégeket” – szögezik le a programban.
Hogy a Nagy Imre úti közműfejlesztés is ide tartozik-e, vagyis erre is vonatkozik-e a „bírság”, azt egyelőre nem tudjuk, de igyekszünk rákérdezni az önkormányzatnál. Ha reagálnak, arról feltétlenül beszámolunk, és ismertetni fogjuk a városvezetés álláspontját is a témában.