A pécsi önkormányzat eladta a többségi tulajdonrészét, így a kormány tartja el és fejlesztheti a pogányi repülőteret: modern üzleti légikikötő lehet – írta meg korábban a Pécs Aktuál, majd azt is, hogy
kiemelt, nemzetstratégiai célnak nevezte Magyarország miniszterelnöke a Pécs-Pogányi Repülőtér fejlesztését tavaly nyáron,
és ezt akkor kormányhatározattal is megerősítették.
A Pécs Aktuál úgy tudja,
Pécs újra repülőgépjáratoknak adhat majd otthont, mégpedig egészen pontosan München és Málta között lesz városunk egy „megálló”.
Korábban több próbálkozás is volt arra, hogy a pécsi repülőtérről el lehessen jutni a nagyvilágba, de ezek rendre kimúltak. 2006 márciusában indította be a Pécs-Bécs vonalat az Austrian Airlines, de ez sem élt sokat, mert abban az évben ősszel már meg is szüntették. 2007-től Korfura lehetett utazni Pécsről 30 személyes gépekkel, de ez sokat nem segített a repteret működtető cégen: durván veszteséges lett, abba is maradt a görögországi reptetés.
Lapunk úgy tudja, hogy egy magánvállalkozás – a Universal Air – hónapokkal korábban számos regionális repülőtérrel vette fel a kapcsolatot, köztük a pécsivel is. A fő útvonal München és Málta között lenne, ebbe kapcsolódna be a pécsi „megálló”.
Információink szerint
2024 március végétől indulnának a menetrendszerinti járatok Pécsről, heti két alkalommal München és Málta felé.
Hogy pontosan mennyibe fog kerülni a repülőjegy, illetve ennek az együttműködésnek mik az anyagi és üzleti feltételei, hátterei (vagyis az, hogy miért éri meg a cégnek Pécsről repülni, például a jóval bejáratottabb Eszék helyett), azt egyelőre nem sikerült megtudnunk.
Kiderítettük, hogy a München-Pécs, Pécs-Málta járatokat egész évben tervezik (ha megéri) üzemeltetni, de tervben vannak más, lehetséges, például görögországi helyszínek is idővel, a nyári szezonban.
Légcsavaros gépek Pécsről?
A Pécs Aktuál úgy tudja, egy máltai cég, az Universal Air üzemelteti majd a járatokat, feltehetően légcsavaros gépekkel.
A cég ugyanis a tavaly nyári sajtóhírek szerint több De Havilland Dash 8-400 repülőt vásárolt (fenti képünkön) azért, hogy terjeszkedni tudjon. Eddig az UA flottája három kisebb Dash 8-100-as turbólégcsavaros repülőgépből állt. Ilyenekből:
Vélhetően tehát ilyen gépekkel lehet majd repülni Pécsről is, de hogy melyikkel, az hamarosan kiderül hivatalosan is, kedden ugyanis sajtótájékoztatót hirdettek a témában.