Így ér véget az M6-os a horvát határon - posztolta közösségi oldalán a Főmterv Zrt. Egyelőre nem látszik, hogy készülne a folytatás a horvát oldalon.
A túloldalon már A5 (Autoceste 5) a sztráda elnevezése – ami már megépült a bosnyák határ és Pélmonostor között. A horvátok kötelezettséget vállaltak arra, hogy két éven belül elkészül a hiányzó szakasz Pélmonostor és a magyar határ között.
Igy néz ki most az M6-os autópálya utolsó szakasza:
A Főmterv úgy kapcsolódik az autópálya-építéshez, hogy ő készítette el – az Unitef-83 Zrt.-vel közös konzorciumban – az engedélyezési és kiviteli terveket.
A képeken az is lászik, hogy csak az autópálya szélességében bontották le a határkerítést, amelynek egyébként már januártól nem kellene ott állnia az egész baranyai határszakaszon, mivel Horvátország csatlakozott a schengeni övezethez. A rendőrség még decemberben közölte, hogy a kedvező időjárási körülményekre várnak, hogy elkezdjék a kerítés visszabontását, ezzel szemben még nem történt semmi, csak a kerítéseken pár száz méterenként lévő kapukat nyitották ki.
A Vc folyosón található autópálya része a páneurópai közlekedési útvonalnak, amely Budapestről Eszéken és Szarajevón keresztül Pločéig tart. Horvátországban 88 km épült meg eddig. A folyosóból 330 kilométer Bosznia-Hercegovinát érinti, de ott eddig csak 126 kilométer épült meg.
A páneurópai közlekedési folyosókat az 1994-es és 1997-es európai közlekedési miniszteri konferenciákon jelölték ki. A folyosók kijelölésének célja a jó közlekedési kapcsolatok kiépítése volt az EU és szomszédjai között, elsősorban az áruk hatékony szállítását és ezáltal a versenyképességet és a gazdasági növekedést célul tűzve.