A győri akkumulátorgyár-építés ellen tüntető civilek a pénteki rendezvényükön jelentették be, hogy önálló képviselőjelöltet indítanak Győrszentiván városrészben – szemlézi a 444.hu az Ugytudjuk.hu hírét. A lap beszámolója szerint Balog-Farkas Renáta azt mondta,
azért indul, mert úgy látja, egy 12 ezer lakosú városrész egészséges élethez való jogát, véleményét semmibe veszik, feláldozzák őket az ipar oltárán.
A győri közgyűlés tavaly szeptemberben szavazta meg, hogy kisajátíthatnak és ipari területté minősíthetnek 400 hektár szántóföldet Győrszentiván környékén. Ezzel a város legnagyobb ipari fejlesztése indult meg, ahol a gyanú szerint a Volkswagen tervez akkumulátorgyárat építeni.
A gyárak biztosítékok
A napokban a Tranziton beszélt Szijjártó Péter arról, hogy szerinte miért „nemzetellenes” az, hogy egyesek megvezetik az embereket az akkumulátor gyárakkal kapcsolatban.
A külgazdasági miniszter előadásában azt mondta, ma Magyarországon a világ negyedik legnagyobb elektromos akkumulátorgyártó kapacitásával rendelkezünk, és amint befejeződnek a már folyamatban lévő beruházások, másodikak leszünk. Kína után mi leszünk a másodikak, és ez jelenti a biztosítékot arra, hogy a magyar gazdaság a következő években is növelési pályán tud maradni” – szögezte le.
„Ha ezek az elektromos akkumulátorgyárak nem Magyarországra jönnek, sok százezer magyar ember munkahelye kerül veszélybe, mert a magyar autóipar csak közvetlenül 170 ezer embernek ad munkát, közvetetten pedig ennek nagyjából a 3,5-4-szeres szorzója az iparági konszenzus”
– összegzett.
Szijjártó Péter végül közölte, hogy hatalmas harc zajlik ezen beruházásokért, és ebben tisztességtelen eszközöket is bevetnek.
„Ilyen például az, hogy a saját otthonukért aggódó embereket félrevezetik, kihasználják az aggodalmukat, megtévesztik őket és felhasználják őket.
Az egy rendkívül tisztességtelen, nemzeti érdekekkel abszolút ellentétes, nemzetellenes törekvés, hogy a magyar embereket megvezessék, és ezzel előállítsanak egy olyan mozgalmat, amelynek nyomán ezek a gyárak nem Magyarországon, hanem Németországban, Franciaországban, Amerikában, Svédországban, és ki tudja, hol épüljenek föl,
és majd ott foglalkoztassanak embereket, és ott védjék meg azokat a munkahelyeket, amelyeket ez az egész forradalom, autóipari forradalom hoz” – sorolta.