Címlap Baranya FRISS! Ásvány...

FRISS! Ásványi anyagok után kutat Pécs, Baranya és Somogy felett egy repülőgép, hetekig tart majd a munka

Cikkünk frissítése óta eltelt 12 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Az elmúlt napokban szárnyra kaptak olyan pletykák, mi szerint "újabb permetező" vagy épp "utasszállító", esetleg egy olaj után kutató gép landolt a Pécs-Pogányi Repülőtéren: a hír félig igaz! Kutatásokat végez majd az a II. világháborús repülőgép, ami Eszékről érkezett hozzánk. Nézzük mit lehet tudni eddig:

A Pécs Aktuál szerkesztősége kedden kereste a Pécs melletti repülőtér vezetőségét, akik e-mailben tájékoztattak minket:

Honnan és mikor érkezett Pécsre?

Március 2-án Eszékről érkezett ahová egy több hónapos németországi munka után települt át.

Meddig lesz itt?

Csak megfelelő időjárási viszonyok között lehet a felmérő repüléseket megfelelően végrehajtani ezért várhatóan hosszú hetekre a Pécs-Pogányi Repülőtér a bázisa a kanadai lajstromú BT-67-esnek és öt tagú személyzetének

Úgy tudjuk, ásványi anyag feltérképezéssel foglalkoznak Baranyában. Ha igaz, ezt milyen magasságban tehetik és egybefüggően hány órát tudnak repülni?

A talajfelmérő repüléseket 80 méteres magasságon lakatlan területek felett végzik Baranya nyugati és Somogy déli részein. Általában maximum 6 óra repüléssel terveznek egy napon. Természetesen települések felett is átrepülnek amikor a kijelölt zónába
tartanak vagy pozícionálást végeznek a következő kezdő pontra.

Mit lehet tudni a gépről? Milyen típusú pontosan?

Basler BT-67. Az 1940-es években rendszeresített C-47-es modernizált változata. 1 méterrel meghosszabbított törzs, teljesen új pilótafülke a világ legmegbízhatóbb PT6-os hajtóművével felszerelve, így repülőbenzin helyett már az olcsóbb és több helyen elérhető kerozint használja. Akit esetleg bővebben is érdekel, a gyár weboldala ITT érhető el!

Milyen eszközzel van felszerelve egy ilyen gép? Mennyire “lát” be a magánkertekbe?

Gravimetriai, lézeres és LiDAR technológiával dolgoznak. További részletes információ a technológiáról ITT OLVASHATÓ! Kamera nincs a repülőgépen így nem láthatnak be sehová.

Felreppent a hír, hogy permetezni is fog. Ez igaz?

Ez egy kutató-felmérő repülőgép. A repülőgépen kívülről látszó plusz elemek, például a törsz végén látható hosszú „árbóc” a fenti technológiához tartozó berendezések. Kifejezetten nem permetező repülőgép. A légi permetezést már évek óta jogszabály tiltja néhány kivételtől eltekintve, ezért már csak földi melegködképzéssel végrehajtott szúnyog gyérítésekkel találkozhatunk.

A Bell Geospace, Basler BT-67 talajkutató repülőgépe Baranya nyugati és Somogy vármegye déli részein fog felmérő repüléseket végezni.

Lehet, hogy egy kép erről: ‎repülőgép és ‎, szöveg, amely így szól: „‎BELL GEOSPACE ن 2‎”‎‎
A negyedévszázados tapasztalattal rendelkező cég speciálisan képzett, tapasztalt személyzete a kijelölt területen kizárólag a lakatlan részek felett 80 méteres magasságban a fedélzeti gravimetriai, lézeres és LiDAR technológiával hatékonyan, gyorsan és biztonságosan a talaj rongálása nélkül térképezi fel az ásványi anyagokat a földfelszín alatt.