A legnagyobb kínai elektromosautó-gyártónak, a BYD-nek a Brexit miatt nem éri meg az Egyesült Királyságban autógyárat telepíteni, viszont Magyarországon, ahol az iparágnak kiépített infrastruktúrája van, szívesen nyitnának új üzemet – írta a Financial Times a VG szemléje szerint. A pécsi városvezetés viszont nem látja szívesen az ilyen cégeket, erről hivatalos határozatot is kiadtak.
A világ egyik legnagyobb elektromos- és hibridautó-gyártója, a kínai BYD ambiciózus terveket vázolt fel, hogy ebben az évtizedben uralja az európai piacot: 2030-ra minden 10. villanyautót ők akarják eladni, és az első három európai EV-márka közé akarnak kerülni.
Ennek céljából autógyárat akarnak építeni a régióban, hosszú ideig a cél az Egyesült Királyság volt. A BYD azonban most kizárta Nagy-Britanniát, mivel véleményük szerint a Brexit gazdasági hatásai miatt már nem számít ideális helyszínnek.
Michael Shu, a vállalat európai elnöke szerint a szigetország még az első 10 között sincs azon országok között, ahol üzemet építenének – a kontinens sokkal kedvezőbbnek tűnik, és jelenleg Magyarország, valamint a németek, a franciák, a spanyolok és a lengyelek tűnnek a legesélyesebbnek.
A Berkshire Hathaway által is támogatott csoport 2030-ig mintegy 800 ezer modellel szeretné megnövelni az európai eladásokat, legalább egy autógyárral a régióban. Jelenleg már van egy üzemük az EU-ban, azonban itt egyelőre csak buszokat és teherautókat szerelnek össze.
„A Brexit nélkül talán jó lett volna, de nem értjük, hogy a britek mit csinálnak – az Egyesült Királyságnak nincsen megfelelő megoldása arra a helyzetre, amit kialakítottak.
Befektetőként azt szeretnénk, ha az ország stabil lenne, hiszen egy gyár megnyitása évtizedekre szóló, drága döntés”
– nyilatkozta Shu.
A BYD 1995 óta fejleszt akkumulátorokat, és az utóbbi években egyre nagyobb teret nyer az EV-piacon. A vállalat a Ford-elv alapján működik, azaz a legtöbb alkatrészük, valamint az elektronikák és az akkumulátor-rendszerek gyártását maga irányítja – úgy gondolják, hogy az általuk „vertikálisan integráltnak” nevezett üzleti modell megkülönbözteti őket a vetélytársaiktól, akik a technológiát csak megvásárolják.
A vállalatnak vannak olyan telephelyei Kínában, amelyek évente több mint 1 millió jármű gyártására is képesek, és akár úgy is dönthetnek, hogy egy ehhez hasonló óriásüzem kialakítása mellett teszik le a voksukat. Emellett rengeteg márkakereskedést és -szervizt akarnak felállítani Európa-szerte.
A döntés valószínűleg még idén megszületik, és a cél az, hogy az első járművek gyártása már 2025-ben elkezdődjön.
A pécsi városvezetés eddig 16 befektetőnek mondott nemet
Pécsett nincs keresnivalója az ilyen gyártóknak – hiszen akkumulátort is előállítanak, ezt hivatalosan is deklarálta a városvezetés a napokban.
A PÉCSI VÁROSVEZETÉS 16 OLYAN BEFEKTETŐT UTASÍTOTT EL EDDIG – saját bevallásuk szerint -, AMELYEK ÁLLÍTÓLAG OLYAN TEVÉKENYSÉGET IS VÉGEZTEK VOLNA, AMELYNEK „VALAMIFÉLE” KÖZE lett volna AKKUMULÁTORGYÁRTÁSHOZ.
Péterffy Attila azt mondta, szeretnék fejleszteni a város gazdaságát, „de nem mindenáron”. Kijelentette, nem támogatják olyan cégek Pécsre települését, amelyek ökológiailag nem felelnek meg a város igényeinek.
A részleteket ebben a cikkünben mutattuk be (és az unikornisszarv nem kitaláció!!!):