Érdekes és igen rövid közleményt küldött a pécsi önkormányzat. Ebből úgy tűnik, mintha arra készülne a városvezetés, hogy leváltsa a Tüke Busz vezérigazgatóját: Bánkuti Istvánt.
Azt írják: Pécs önkormányzata nyílt pályázatot hirdet a Tüke Busz Zrt. vezérigazgatói posztjára. A pályázat kiírása szakmai szervezetek bevonásával és szakmai bizottság közreműködésével zajlik. A pécsi közgyűlés június 14-i ülésén dönt a kérdésben, a város közösségi közlekedési cégének vezetői posztjára kiírandó pályázat részletei ekkor válnak nyilvánossá.
Azért is érdekes ez a szöveg, mert Bánkuti „jobb híján” lett vezérigazgatói jogkörökkel felruházott vezetője a pécsi tömegközlekedést bonyolító cégnek, ugyanis korábban nem találtak megfelelő szakembert a társaság vezetésére. Nem tudni, hogy most mi a garancia arra, hogy találnak-e?
Úgy tudjuk, Bánkuti korábban is jelezte, csak addig látja el a feladatot, ameddig nem lesz alkalmasabb vezetője a cégnek, de a Tüke Busz Igazgatóságában maradni szeretne.
Nem volt jóban sokakkal
Kerestük Bánkuti Istvánt, de nem értük el, mert úgy tudjuk, külföldön – Milánóban – van.
Lapunk azonban hiteles és megbízható forrásokból úgy értesült, Bánkuti nem is tudott arról, hogy pályázatot írnak ki a helyére, a városvezetés ezt nem közölte vele előzetesen.
Bánkutinak egyébként – belső informátoraink szerint – nincs jó viszonya számos olyan tanácsadóval, akik Péterffy Attila körül dolgoznak, mások mellett Bodnár Imre ügyvéddel sem. Ezenkívül sokan megosztó személyiségnek tartják Bánkutit, aki „nem mindenki számára emészthető” – magyarázták forrásaink.
Lapunk úgy tudja, Bánkuti számos ellenséget is szerzett magának a város- és a cégvezetésben is, részben akkor, amikor 50 fővel csökkentette a Tüke Busz menedzsmentjét, illetve azért, amiért rendre nyíltan elmondta a véleményét a polgármesternek – egyes tanácsadói kárára.
A cégvezetőt az ellenzék is bírálta, legutóbb éppen azon az órákig elhúzódó közmeghallgatáson, amelyről idő előtt távozott – igaz, jóval több ideig maradt, mint a hivatalosan meghirdetett esemény ideje.
A legnagyobb botrányát akkor csinálta, amikor lényegében lebunkózta a buszvezetőket, de ezért később – úgy tudjuk – elnézést kért, amiért – szerinte – félreérthetően fogalmazott.
Nagy kérdés, hogy amennyiben sikerül megfelelő szakembert találni a helyére, akkor marad-e annyi ideje Bánkutinak, hogy levezényelje a Mercedes e-buszok beszerzését, vagy sem. Úgy tudjuk, ezt mindenképpen szeretné végig csinálni.
Épp a napokban írtuk meg azonban, hogy Németországban komoly gondok vannak azon e-buszokkal, amelyekből Pécs is vásárolna, darabját 200 millió forintért.
Úgy tudjuk, Bánkuti a legnagyobb Tüke Busz-szakszervezet (FDSZ) vezetőjével sem volt éppen jóban, volt konfliktus Hofekker Ferenc és közte.