Hiába van busz, ha nem tud hol menni - magyarázta.
Kertváros elesett, autóval közlekedni nem lehet. Busszal sem!
– állapította meg az Összefogás Pécsért vezetője, és mindezt ki is posztolta közösségi oldalára kedden reggel.
Kővári János azt írta, hogy bár hétfőn „a tömegközlekedés fejlesztéséről beszélt Csizmadia Péter, kiemelve a buszsofőrök bérfejlesztését és az e-buszok beszerzését”, de szerinte
a sofőr és a busz mellett szükség van még buszfolyosókra és okos irányításra is. Ha nincsenek jól szervezve a járatok, vagy ha a dugók miatt nem haladnak a buszok, akkor hiába van a sofőr és a busz
– állapította meg, ezért Kővári ezekre is javaslatot tett.
Azt írta még, hogy
„A buszsáv javaslat a buszközlekedés gyorsítását szolgálná és csak a főutakon, ahol ennek helye is van. Az okosirányítás lényege pedig, hogy megfelelő informatikai háttérrel az utasmennyiség és az utazási szokások ismeretében vezényelnék a buszokat. Kiiktatva a párhuzamosságot, csökkentve a menetidőt és növelve a járatsűrűséget ott ahol indokolt.”
Amint arról hétfőn beszámoltunk, új e-buszokkal, napelemekkel, és jó fizetéssel oldanák meg a pécsi tömegközlekedés válságát a pécsi Fidesz.
Hárompontos javaslatot fogalmazott meg a pécsi Fidesz frakció, amelyekkel a párt szerint meg lehetne menteni a romokban lévő pécsi közösségi közlekedést. Csizmadia Péter, a Fidesz frakcióvezetője sajtótájékoztatón azt mondta,
- tisztességes bért kell fizetni a Tüke Busz munkatársainak, legalább annyit, mint a Volán (ahová rendszeresen átmennek inkább dolgozni a pécsi pilóták, mert jobbak a fizetések)
- az elöregedő, dízel buszokat elektromos buszokkal váltanák ki teljes egészében
- városi napelemparkokból fedeznék az elektromos buszokhoz szükséges energiaigény nagy részét
További részleteket itt osztott meg a frakcióvezető: